سیاسی 12:19 - 07 مهر 1399
یک کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: ایران هیچ‌گاه به دنبال جنگ با کشور دیگری نبوده اما در جبهه دفاع همواره قوی عمل کرده به طوریکه عملکرد چمهوری اسلامی ایران با محوریت حاج قاسم سلیمانی برای دفاع از این مرز و بوم و شکست داعش دست پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز بر اساس همین سیاست است که همواره در عرصه بین‌المللی از سوی جمهوری اسلامی ایران پیگیری شده است.

۸ سال دفاع مقدس؛ آیینه پیش رو برای عبرت آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان‌شان

به گزارش ایسنا، صفی‌الله رمضانخانی، کارشناس مسایل غرب آسیا در یادداشتی با عنوان " هشت سال دفاع مقدس آیینه پیش رو برای عبرت آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانشان در برخورد با ایران" نوشت: نزدیک به ۴۰ سال از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران می گذرد که با بررسی اجمالی می توان دریافت عواملی همچون دیدگاه ها و اقدامات حضرت امام خمینی (ره) در طول جنگ تحمیلی، حضور فعال قوای مسلح و بسیجیان داوطلب در رویارویی با قوای دشمن، وجود یک فرماندهی خلاق در میدان جنگ، پشتیبانی عظیم مردم پرتحمل ایران از نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های امام خمینی برای پیروز شدن، در برابر دشمن و حمایت و تدارک بی‌دریغ آنان از رزمندگان اسلام، وحدت و همبستگی ملی و مقاومت و ایستادگی نیروهای رزمنده موجب پیروزی ایران در جبهه حق علیه باطل گردید.

الهام گرفتن رزمندگان اسلام از موضوع شهید و شهادت در قرآن و مکتب اهل بیت (ع) و حرکت در مسیر عاشورایی دفاع از دین و ارزش‌ها و آرمان‌ها، شوق شهادت موضوع دیگری است که همه محاسبات دشمن را برهم زد و هشت سال دفاع مقدسی را بر جا گذاشت که در تاریخ بی نظیر است.

روحیه شجاعت و از خودگذشتگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس، سبب شد تا آنها به دفاع از این مرزو بوم بپردازند و در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کنند که اگر این تفکر نبود امکان هشت سال مقاومت وجود نداشت.

جنگ هشت ساله ما تجاوز آشکار یک ارتش مجهز با پشتوانه سیاسی و نظامی چندین کشور بود، آن هم در برابر کشوری که تازه به استقلال رسیده بود و تحول بزرگ انقلاب را پشت سر نهاده بود و با مشکلات خاص یک انقلاب پویا هم رو به رو بود. بعد از انقلاب، ایران یک نهال کوچک بود و به همین دلیل صدام به کشور حمله کرد، صدام حمله کرد تا این نهال را بخشکانند اما با درایتی که امام بزرگوار و همچنین همه شهیدان و ملت ایران انجام دادند، دشمن را غافلگیر کردند.

برنامه ای که دشمنان برای کشور در نظر داشتند در صورتی که اتفاق می افتاد، ذلت بسیار بزرگی برای کشور بود. صدام در روزهای نخستی که به ایران حمله کرد، سه مبنا را اضافه کرد؛ بیرون رفتن بی قید و شرط ایران از جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی که پاره تن جمهوری اسلامی ایران است. دومین موضوعی که صدام و همدستان آنها تاکید داشتد، بازگرداندن نیمی از اروندرود به دوران پیش از قرارداد الجزایر و این یعنی دادن همه اروند رود به عراق. سومین موضوعی که صدام به دنبال آن بود، جدا شدن خوزستان عزیز از ایران بود و به نام جعلی عربستان ارتقاء پیدا کند.

جنگ تحمیلی را می توان به جنگ جهانی تشبیه کرد زیرا بیش از ۳۵کشور علیه ایران به صدام کمک می کردند و تلاش بر این بود که جمهوری اسلامی را درهفته اول نابود کنند اما در این جنگ نابرابر، حتی یک وجب از خاک کشورمان دست دشمن نماند حتی قسمتهایی از خاک عراق به تصرف رزمندگان ما درآمد.

شهید باکری، شهید حسین خرازی، شهید همت، شهید جهان آرا، شهید کلاهدوز، شهید چمران، شهید مرتضی  آوینی، شهید زین الدین، شهید کشوری، شهید بابایی، شهید تندگویان و ... شهدای دیگری بودند که عاشقانه و داوطلبانه به میدان جنگ تحمیلی اعزام می شدند و با ایثار و فداکاری از خاک و کشور خود دفاع کردند.

البته نباید از نظر دور داشت که هنوز باید اقدامات جدی و موثری برای بیان تاریخ جنگ به درستی و انتقال آن به مردم و ثبت رشادت ها و ایثارگری ها انجام شود که دستگاههای مسئول باید در این زمینه به طوری جدی وارد شوند.

و اکنون بار دیگر تاریخ تکرار می شود. امروز دشمن همان دشمن است به طوریکه هنگامی که اخیرا ترامپ پیشنهاد استفاده از گزینه نظامی علیه ایران را مطرح کرد، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه به درستی در پاسخ گفت: شما در حالی که به شدت گرفتار مشکلات داخلی خود هستید ما را تهدید به حمله هزار برابری می‌کنید، اما زمانی که عین الاسد را زدیم، فرض و پیش بینی ما این نبود که شما جواب نمی‌دهید، بلکه کاملاً فرضمان این بود که پاسخ می‌دهید و همان موقع صدها موشک را آماده شلیک کرده بودیم که اگر پاسخ دهید اهداف مورد نظر را ویران کنیم. امروز هم همین است و اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود، کرک و پشم شما را به باد می‌دهیم. این تهدیدها جدی است و ما جنگ لفظی نمی‌کنیم و همه چیز را به میدان عمل واگذار می‌کنیم.

و همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس دولت های عربی منطقه عیله کشورمان وارد شدند و از دشمن بعثی حمایت کردند امروز هم امارات و بحرین و همپیمانشان با سازش ننگین همان راه را می روند اما همان طور که نتیجه رشادت فرزندان این سرزمین در دفاع مقدس به بار نشست اکنون نیز حرکت کشورمان در جهت اهداف عالی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری(دام عزه) در جهت تقویت جبهه مقاومت و دفاع از مردم مظلوم به بار خواهد نشست.

اکنون بهتر است آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانانشان با مروری بر تاریخ رفتار خود را با ایران و ملت های مظلوم تغییر دهند در غیر این صورت همان شکست ها و ناکامی ها را خواهند دید.

و اما یکی از علت‌هایی که دشمنان ما امروز در برخورد با ایران دچار سردرگمی هستند، دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس توان غیرفیزیکی آن است و همچنین پیچیدگی خارج از معادلات و سیستم های محاسبات نظامی دشمن است به طوریکه مهمترین ویژگیهای این دکترین توجه به  معنویت، توکل به خدا، تمسک به اهل بیت(ع) و پیروی از مقام معظم رهبری است.

ایران هیچ‌گاه به دنبال جنگ با کشور دیگری نبوده اما در جبهه دفاع همواره قوی عمل کرده به طوریکه عملکرد چمهوری اسلامی ایران با محوریت حاج قاسم سلیمانی برای دفاع از این مرز و بوم و شکست داعش دست پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز بر اساس همین سیاست است که همواره در عرصه بین المللی از سوی جمهوری اسلامی ایران پیگیری شده است.


10737959
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است