فرهنگی‌هنری 22:04 - 15 اردیبهشت 1400

منطقه ویژه اقتصادی زنجان مصوب شد

محمدرضا آبی پور در گفتگو با خبرنگار مهر از تصویب منطقه ویژه اقتصادی زنجان خبرداد و گفت: جلسه‌ای با مجمع تشخیص مصلحت و براساس تایید کار گروه زیر بنایی مجمع و جلیه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه ویژه اقتصادی زنجان مصوب شد و زنجان در جرگه استان‌های دارای منطقه اقتصادی ویژه اقتصادی کشور پیوست.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: براساس پیگیری‌های انجام گرفته و مکاتبات اخیر و انجام مراحل تکمیلی و متعاقب تایید کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز با رای مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه ویژه اقتصادی زنجان بعد از ۱۵ سال انتظار مردم و فعالان اقتصادی استان زنجان مصوب شد.

آبی پور تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی محدوده جغرافیایی معین در مبادی ورودی یا در درون کشور که به هدف جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و به وجود آمدن عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات جهت حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و بین المللی به وجود می آیند.

وی گفت: محدوده جغرافیایی مشخص که قوانین گمرکی محدوده گمرکی کشور در آن اجرا نمی‌شود و به‌منظور تسهیل در امر واردات و صادرات کالا و حمایت از صنعت داخلی کشور و همچنین جذب فناوری‌های نوین در امر تولید و توسعه منطقه‌ای در مبادی گمرکات و نقاط مرزی کشور ایجاد می‌شود را مناطق ویژه تجاری صنعتی می‌نامند.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان در خصوص مزیت‌های منطقه ویزه اقتتصادی ابراز داشت: معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مناطق ویژه، صدور مجوز ساخت و پایان کار به‌صورت رایگان و عدم محدودیت زمانی متروکه شدن کالا در منطقه ویژه است.

آبی پور با بیان اینکه زیر ساخت یکصد هکتار زمین نیز در چند سال گذشته برای اجرای این طرح در استان زنجان آماده سازی شده است، گفت: اسناد زمین در ۱۰ سال گذشته بنام منطقه ویژه اقتصادی در استان ثبت گردیده است..

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: شروع مکاتبات و ایجاد زیر ساختهای لازم از ۱۵ سال پیش در استان آغاز شده بود که با پیگیری‌های اخیر استاندار زنجان در سال گذشته و همچنین در سال جاری مصوب شد.


11054332
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است