استانی 01:27 - 27 اردیبهشت 1400
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل:
ایسنا/اردبیل رئیس جهاددانشگاهی اردبیل گفت: به همت جهاددانشگاهی اردبیل و باهمکاری اداره ورزش و جوانان اردبیل مرکز منش در اردبیل آغاز بکار کرد.

مرکز نوآوری و شتابدهی(منش)در اردبیل افتتاح شد

در حاشیه افتتاح این مراسم مهران اوچی اردبیلی اظهار کرد: گسترش فعالیت‌های این مرکز و تربیت کارآفرینان جوان در آینده نزدیک می تواند این مرکز را به مراکز موفق برای بهره وری جوانان تبدیل کند.

وی اضافه کرد: مرکز نوآوری و شتابدهی(منش) در راستای کمک به توسعه کسب و کارهای دانش‌محور و همچنین شناسایی، نیازسنجی، آسیب‌شناسی، جذب، حمایت و راه‌اندازی ایده‌های کارآفرین با قابلیت تجاری‌سازی و اشتغال‌زایی و شتاب‌دهی به فعالیت‌های کسب و کارهای جوان استان آغاز بکار کرد.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل فعالیت مراکز مشاوره شغلی و استفاده از توانمندی اساتید و کارآفرینان استان را در این مرکز یادآور شد و گفت: خروجی مراکز منش باهمکاری مراکز مشاوره شغلی می تواند توسعه استانی را در بخش های مختلف رقم بزند.



به گفته اوچی اردبیلی باوجود اینکه برخی مراکز هزینه و اعتبارات زیادی را صرف این قبیل کارها کرده اند ولی با خروجی مطلوب همراه نبوده اند به طوری که در مورد مرکز منش چنین تصوری وجود نداشته و تاثیر گذاری بیشتری دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم با تعامل و همکاری اداره ورزش و جوانان، در ردیف  استان‌های موفق در توسعه این مرکز قرار بگیریم.



وی فعالیت‌ها و اقدامات جهاددانشگاهی را در سطح کشور و استان قابل تقدیر دانست و یادآور شد: این نهاد انقلابی در تمامی حوزه هایی که تاکنون قدم گذاشته موفق عمل کرده و یقینا مرکز منش نیز با وجود نیروهای جوان و متعهد جهاد دانشگاهی رسالت اصلی خود را با موفقیت ایفا خواهد کرد و الگویی مناسب و خلاق در تحقق گام دوم انقلاب خواهد برداشت.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به نقش و اهمیت جوانان در ورود به عرصه‌های خلاقیت و کارافرینی در کشور اظهار کرد: آموزش مهارت‌های خلاقیت و نوآوری به قشر جوان و فارغ‌التحصیل و جویای کار می‌تواند زمینه مساعدی برای اشتغال‌زایی و رونق استان فراهم کند.

در ادامه  سجاد انوشیروانی با بیان اینکه این مراکز می تواند محلی برای تبادل نظرات جوانان برای ارائه راهکارهای هوشمندانه و نوآورانه تبدیل شود، گفت: باید ایده های بکر و بدیع جوانان در عرصه‌های مختلف مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

   مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه مراکز منش با هدف حذف خلا بین صنعت و دانشگاه راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد:  امیدواریم فارغ‌التحصیلان صاحبان ایده با سوق به سمت این مراکز به بازار کار وصل شوند.

به گفته مدیر کل ورزش و جوانان اردبیل مرکز منش در جهت ترویج و ارتقاء فرهنگ فناوری، ترغیب دانشجویان و دانش‌آموختگان و سایر علاقمندان دانشگاهی به راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا و حمایت آن‌ها از طریق ارائه خدمات حمایتی و مشاوره‌ای در راستای تبدیل آنها به واحدهای فناور و هدایت به مراکز رشد ایجاد شده است.

انوشیروانی ادامه داد: این مرکز می تواند محلی برای بستر سازی و  پیاده‌سازی ایده‌های نو مبتنی بر دانش توسط صاحبان ایده شود.

و همچنین یادآور شد: ایجاد زمینه مناسب برای رشد و حمایت از خلاقیت نیروهای جوان، شناسایی و توانمندسازی دانشجویان و اساتید خلاق، نوآور و کارآفرین و فراهم کردن زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای علمی آن ها برای ورود به فعالیت‌های کسب‌وکار دانش‌بنیان، نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و هدایت فعالیت‌های نوآورانه در راستای سیاست‌های علمی و نوآوری کشور و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی در دانشگاه از جمله اهداف ایجاد مرکز نوآوری و شتبادهی است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل به برگزاری دوره‌ها و رویدادهای پیش شتابدهی در بازه زمانی معینی اشاره کرد و گفت:  می توانیم با کمک به تیم های استارت‌آپی و جوانان زمینه بوجود آمدن شبکه و کسب‌وکار  خلاق را فراهم کنیم.

انتهای پیام


11069310
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است