سیاسی 14:38 - 28 اردیبهشت 1400
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نباید این موضوع سایت‌های رمزارز خارجی را رها کند. سایت‌هایی که در این خصوص در حال اقدام هستند باید در چارچوب ضوابط کشور عمل کنند. گزارش ما در کمیسیون اقتصادی حاکی از این است روزانه بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان از طریق درگاه‌های پرداختی که زیر نظر بانک مرکزی از طریق psp عملیاتی بشود متاسفانه بدون نظارت عملیاتی شده است.

پورابراهیمی: سایت‌هایی فعال رمزارز خارجی باید در چارچوب ضوابط کشور عمل کنند

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود از درگذشت ۶ نفر از خدمتگزاران به مردم سیل زده بخش شهداد در استان کرمان به علت برق گرفتگی خبر داد و از بنیاد شهید خواست که در خصوص محسوب شدن این افراد به عنوان «شهید خدمت» پیگیری‌های لازم را صورت دهند تا التیامی در دل‌های داغ دیدگان و خانواده‌های معزز آنها باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز در مجلس به واسطه اینکه نمادی از اقتدار مردمی است، نیازمند این هستیم که در حوزه انتخابات ریاست جمهوری هماهنگی داشته باشیم. فرمان رهبر انقلاب اسلامی در حضور حداکثری مردم برای خادمان مملکت و ملت فصل الخطاب است؛ بنابراین باید تمام تلاش خود را به دلیل مقبولیتی که نمایندگان مردم در حوزه انتخابیه دارند، در این حوزه بکار بگیریم.

وی افزود: در بخش دوم انتخاب افراد اصلحی مهم است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور بتوانند مفید واقع شود. در واقع، با یک اعتقاد و باور به درون اقتصاد کشور، اجرای اقتصاد مقاومتی، اجرای فرامین مقام معظم رهبری در مواجه با تحریم‌ها و تبدیل کردن تهدیدات ناشی از تحریم‌ها به فرصتی برای کشور عمل کند.

پورابراهیمی داورانی در انتقاد از دولت دوازدهم اظهار کرد: کسانی که سال‌ها حل مشکلات کشور را به مذاکره با خارج و نگاه به بیرون کشور گره زده بودند و امروز شاخص‌های اقتصادی در خصوص درآمد ملی، نرخ تورم، ضریب جینی، نرخ رشد اقتصادی بیانگر وضعیت نامناسب عملکردشان است، حق ندارند برای اینکه بتوانند در آینده در حوزه تصمیم گیری عمل کنند، ادعایی داشته باشند؛ لذا مردم ما باید هوشیار باشند و در این زمینه تصمیم درست را اتخاذ کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اصلاح قانون بانک مرکزی گفت: خوشبختانه با تصویب شما نمایندگان این امکان فراهم شد که در شور دوم تمام نقطه نظراتی که شما نمایندگان، صاحبنظران و کارشناسان دارند، در دستور کار قرار گرفته که به شما این قول را می‌دهیم که تک تک نمایندگان می‌توانند افراد توانمند و موثر را که مایل به اظهار نظر هستند به کمیسیون اقتصادی معرفی کنند و ما بنا داریم مذاکرات مربوط به تصویب نهایی اصلاح قانون بانک مرکزی را به صورت پخش مستقیم ارائه کنیم تا همه بدانند حرف‌های کارشناسی چیست. تهمت‌های ناروا که امروز تبدیل به یک ادبیات برای مواجهه با این حرکت شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل بازار سرمایه گفت: انتظار ما از وزیر اقتصاد این است که مصوبات شورای عالی بورس و جلسات سران قوا را در این خصوص اجرایی کند. در خصوص رمز ارزها اخیرا مشکلاتی ایجاد شده است. موضع صریحی که در ارتباط با رمز ارزها داریم در دو بخش است که در رمز ارزهای داخلی ظرفیتی بزرگ برای اقتصاد کشور است که از این ظرفیت به واسطه نسبی در انرژی استفاده کنیم و بتوانیم منابع نفتی ناشی از آن را حوزه رفع تحریم‌ها به واسطه مبادلات خارجی استفاده کنیم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم از قرائت علنی گزارش کمیسیون اقتصادی در این خصوص در روزهای آتی خبر داد و گفت: ان شاءالله تکالیف تک تک دستگاه‌ها، وزارت نیرو، وزارت صمت، وزارت ارتباطات به واسطه بستر فضای مجازی، وزارت اقتصاد به واسطه شفافیت و اجرای قانون مبازره با پولشویی در کشور و بانک مرکزی عملیاتی خواهد کرد.

پورابراهیمی ادامه داد: در خصوص مبادلات رمز ارزهایی که منشا خارجی دارند، نظر صریح ما در مجلس این است که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نباید این موضوع را رها کنند. سایت‌هایی که در این خصوص در حال اقدام هستند باید در چارچوب ضوابط کشور عمل کنند؛ چرا که گزارش ما در کمیسیون اقتصادی حاکی از این است روزانه بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان از طریق درگاه های پرداختی که باید زیر نظر بانک مرکزی از طریق psp عملیاتی بشود متاسفانه بدون نظارت عملیاتی شده است. ما انتظار داریم بانک مرکزی ساماندهی کند اما شنیده‌ایم اخیرا بانک مرکزی ساماندهی توقف آنها را در دستور کار قرار داده که اساسا این موضوع ما نیست لذا بنا داریم در جلسات بعدی کمیسیون اقتصادی این موضوع را بحث کنیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در پایان از استاندار، نماینده ولی فقیه استان، فرمانده سپاه استان، شهردار و تمامی مسئولان استان کرمان خواست تا محوطه آرامگاه سرادر شهید قاسم سلیمانی را برای زیارت در ایام کرونا آماده کنند.

 انتهای پیام


11072005
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور پارلمانی دولت درباره آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حمایت اردن از اسرائیل در زمان حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی باعث تعجب صهیونیست‌ها شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هشدار رئیس‌جمهور به رژیم صهیونیستی و نمایش تسلیحات پیشرفته در مراسم روز ارتش از عناوین روزنامه‌های امروز است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران ...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: ایران همواره در طول سالیان گذشته از خود خویشتن‌داری و صبر راهبردی نشان داده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق، از پیگیری حقوقی وصول ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ تحمیلی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پیامی به رئیس دفتر سیاسی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های وی در حمله دشمن صهیونیستی را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با موضوع فلسطین به نیویورک سفر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است