اقتصادی 20:46 - 11 مهر 1401
مدیر صندوق بین المللی پول می‌گوید که 41 میلیون نفر در جهان عرب در معرض ناامنی غذایی هستند.

41 میلیون نفر در جهان عرب در معرض ناامنی غذایی هستند

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الشرق، «کریستالینا جورجیوا» مدیرکل صندوق بین المللی پول امروز دوشنبه گفت که ۴۸ کشور در برابر بحران جهانی غذا آسیب‌پذیر هستند و نیمی از آنها در معرض خطر هستند.

جورجیوا در سمیناری در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، درباره همکاری‌های بین المللی برای مقابله با ناامنی غذایی گفت که ۴۱ میلیون نفر در جهان عرب در معرض ناامنی غذایی هستند.

وی افزود که صندوق بین المللی پول به تلاش خود برای مبارزه با محدودیت‌ها در تجارت مواد غذایی ادامه می‌دهد تا شرایط ناامنی غذایی را در جهان کاهش دهد.

کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول، در مقاله‌ای در ۳۰ سپتامبر اعلام کرد که با ایجاد یک پنجره جدید برای مقابله با شوک غذایی، موافقت کرده است آن هم با توجه به دو ابزار صندوق برای تامین مالی اضطراری که شامل  تسهیلات اعتباری سریع و ابزار تامین مالی سریع است و این نجره برای مدتی باز خواهد ماند.

وی توضیح داد که پنجره جدید تامین مالی به کشورهایی که با نیازهای فوری برای تامین مالی تراز پرداخت‌ها مواجه هستند و از ناامنی شدید غذایی یا شوک شدید در واردات مواد غذایی یا صادرات غلات رنج می‌برند، امکان دسترسی به منابع بیشتر را در سایه تامین مالی اضطراری فراهم می‌کند.

محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان، روز یکشنبه در توییتر اعلام کرد که با کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول، در مورد زمینه‌های همکاری بین  عربستان سعودی و صندوق، از جمله تأسیس دفتر منطقه‌ای صندوق بین المللی پول در ریاض گفت‌وگو کرده است.

پایان پیام/


11701928
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌آبادی گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است و ۸۰۰۰ خودرو به مردم تحویل داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» چنانچه مودیان مالیاتی اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا ۱۲ اردیبهشت امسال اصلاح و تکمیل کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می‌شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنف جایگاه‌داران بنزین گفت: ابزار فعلی ما که تخصیص لیتری و کارت سوخت است جوابگوی شرایط فعلی نیست و باید به سمت تخصیص سوخت به کد ملی برویم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی جدید در نواحی جنوبی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت مدیره صرافی ملی ایران گفت: نرخ ارز ارائه شده به تجار و بازرگانان به ۴۱ هزار و ۵۵ تومان رسید و عرضه ارز نیمایی به تجار همچنان ادامه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل مرکز مبادله طلا وارز گفت: از ابتدای بازگشایی بازار تا ۲۷ فروردین ماه ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان ارز توسط مرکز مبادله تامین شده است‌.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مبلغ بلیت هواپیما پروازهای باطل شده باید ظرف ۷۲ ساعت به مسافران بازگردانده شود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن صنایع روغن نباتی گفت: روند واردات و ذخایر روغن نباتی در شرایط نرمالی قرار دارد به طوریکه کمبودی در تولید و توزیع نداریم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ظرفیت تولید بیش از ۳ میلیون تن مرغ در کشور وجود دارد که در صورت حمایت بیش‌تر هم می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتاق تهران گفت: مجموع تجارت ایران با ۱۵ کشور همسایه در سال گذشته به حدود ۶۰.۸ میلیارد دلار بالغ شده که رشدی معادل ۱.۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است