استانی 10:03 - 05 مرداد 1400
ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: نوسازی ۴۰ اتوبوس حمل و نقل درون شهری در بیرجند در حال انجام است.

هر اتوبوس برای شهرداری بیرجند چقدر آب می‌خورد؟

یدالله غلامپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا پیش از شیوع کرونا سرانه جابجایی روزانه مسافر در ناوگان حمل و نقلی عمومی ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر بوده است که این میزان اکنون به ۸ تا ۱۲ هزار نفر رسیده است.

وی با بیلن اینکه اکنون در یک خط نیاز به اتوبوس جدید نداریم، تصریح کرد: تا پایان سال، ۴۰ اتوبوس حمل و نقل درون شهری را نوسازی خواهیم کرد و برنامه ریزی‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون کار نوسازی سه اتوبوس تمام شده و در مرحله رنگ آمیزی است، بیان کرد: از لحاظ کمی و تعداد کمبود اتوبوس در شهرستان و شهرداری وجود ندارد، اما اتوبوس‌ها از لحاظ کیفی وضعیت مطلوب و خوبی ندارند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه دولت یارانه‌ای برای خرید اتوبوس‌ها به شهرداری نداده است، بیان کرد: اکنون برای خرید هر اتوبوس مبلغ ۴ میلیارد تومان نیاز است که میزان بودجه شهرداری کفاف آن را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۵ اتوبوس فعال در سطح بیرجند، فعالیت دارند، بیان کرد: هر اتوبوس فعال ماهانه ۲۷ میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد.

غلامپور ادامه داد: اکنون در این شرایط کاهش سفرهای دورن شهری، هر اتوبوس ممکن است ماهانه ۵ میلیون تومان درآمدزایی داشته باشد.

انتهای پیام 


11163494
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است