ورزشی 14:57 - 01 بهمن 1399

زور AFC به فوتسال رسید/ نتایج لیگ برتر ایران عجیب و غریب است

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به دلیل شیوع ویروس کرونا به یکی از دغدغه‌های اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا تبدیل شده بود اما در نهایت این مسابقات لغو و مقرر شد کشور کویت در سال ۲۰۲۲ دوره بعدی این مسابقات را میزبانی کند. حسین شمس مدرس فوتسال AFC و سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران آبان ماه پیش بینی کرده بود که کنفدراسیون آسیا این مسابقات را لغو خواهد کرد.

شمس حالا در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به تصمیم AFC، درباره تعیین سهمیه‌های چهارم و پنجم قاره آسیا برای حضور در جام جهانی پیش بینی کرد کنفدراسیون آسیا یک دوره مسابقات انتخابی را بین چند تیم مدعی از جمله کویت، لبنان، ازبکستان، ویتنام و… برگزار می‌کند و صعود ایران، ژاپن و تایلند به جام جهانی لیتوانی قطعی خواهد بود.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال همچنین نتایج رقم خورده در لیگ برتر فوتسال را عجیب و غریب دانست و تاکید کرد وحید شمسایی سرمربی تیم گیتی پسند می‌تواند این تیم را از بن بست خارج کند.

مشروح گفتگوی شمس با خبرنگار مهر در ادامه می‌آید:

زور AFC اول به فوتسال و فوتبال ساحلی رسید

پیش بینی می‌شد AFC نتواند مسابقات قهرمانی آسیا را برگزار کند؛ نه صرفاً به خاطر کرونا بلکه کنفدراسیون آسیا دچار مشکلات مالی است. زور AFC به فوتسال و فوتبال ساحلی رسید و بازی‌های نوجوانان و جوانان فوتبال را هم لغو کرد. البته اسپانسرهای کنفدراسیون آسیا هم حق دارند. به هر حال باید از این چالشی که برای فوتسال ایجاد شده است، بهترین استفاده را ببریم.

نتایج لیگ فوتسال ایران عجیب و غریب است

ما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. شاید لغو مسابقات قهرمانی آسیا پیامدهای منفی داشته باشد ولی این فرصت را داریم که بدون برگزاری بازی‌های قهرمانی آسیا راهی جام جهانی شویم. باید در این مدت، لیگ خودمان را به خوبی و با قدرت برگزار کنیم. نتایج لیگ ایران عجیب و غریب بوده و نشان می‌دهد تیم‌ها چه پیشرفتی داشته‌اند. علاوه بر این، از همین حالا باید برای جام جهانی مسابقات تدارکاتی خوبی در نظر بگیریم.

جام جهانی قطعاً لغو نمی‌شود

مسابقات جام جهانی قطعاً لغو نمی‌شود. همه کارهای برگزاری جام جهانی فوتسال در حال انجام است و فیفا مرتب همه چیز را زیر نظر دارد. تبعات لغو مسابقات قهرمانی آسیا برای کشورهایی مثل ایران، ژاپن و تایلند که زیرساخت‌ها و لیگ خوبی در فوتسال دارند کم است. با یک دوره لغو مسابقات، اتفاق خیلی بدی برای این کشورها نمی‌افتد اما کشورهای دیگر که سرمایه گذاری زیادی در فوتسال داشته‌اند مثل اندونزی، ویتنام، میانمار و… ممکن است دچار بی انگیزگی شوند. ممکن است این کشورها سرمایه خود را روی فوتبال متمرکز کنند و در نهایت فوتسال آسیا متضرر شود.

دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتسال ایران و ازبکستان

برگزاری مسابقات انتخابی برای دو سهمیه جام جهانی

با توجه به نتایج و گذشته فوتسال آسیا، حضور ایران، ژاپن و تایلند در جام جهانی قطعی است. به نظرم AFC برای تعیین دو سهمیه دیگر جام جهانی یک تورنمنت یا مسابقات انتخابی بین دیگر تیم‌های مدعی برگزار می‌کند. مثلاً کویت و لبنان در بهترین شرایط تاریخ فوتسال خود به سر می‌برند. همین کویت با «کاکائو» مربی برزیلی خود سیستم پِرس از جلو را در این کشور جا انداخته و حتی توانست تایلند را شکست بدهد. حق این تیم‌ها ضایع می‌شود. پیش بینی ام این است AFC یک دوره انتخابی با حضور ویتنام، کویت، لبنان، ازبکستان و چند کشور مدعی دیگر برگزار و تکلیف دو سهمیه باقیمانده را مشخص می‌کند.

شمسایی گیتی پسند را از بن بست خارج می‌کند

لیگ ما امسال واقعاً سطح بالایی دارد. روز گذشته تیم مقاومت توانست گیتی پسند را شکست بدهد. گیتی پسند بد بازی کرد اما افت این تیم دائمی نیست. مطمئن هستم گیتی پسند با وجود بازیکنان و مربی بزرگش به شرایط قبل بر می‌گردد. وحید شمسایی می‌تواند گیتی پسند را از بن بست خارج کند. این اتفاق برای یک دوره در کراپ هم رخ داد اما این تیم حالا پیروز می‌شود. تیم مقاومت هم نشان داد که بازیکنان خوبی برای معرفی به لیگ دارد و برای کشف استعدادهای جوان باید بیشتر این تیم را زیر نظر داشت.

برگزاری وبینار فوتسال با حضور سرمربی برزیل

به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلاً نتوانسته‌ایم دوره مربیگری فوتسال در آسیا داشته باشیم اما در عین حال دو وبینار برگزار شد که یکی از آنها با «مارکینیوس» سرمربی تیم ملی برزیل بود. از صحبت‌های مارکینیوس این‌طور برداشت کردم که فوتسال ایران خیلی به فوتسال برزیل نزدیک است بخصوص در بخش خلاقیت بازیکنان.

جلسه کمیته فنی فوتسال با فوتبال

حدود دو هفته پیش یک جلسه کمیته فنی در فدراسیون فوتبال برگزار شد که راجع به فوتسال هم بود. از کمیته فنی فوتسال فقط بنده در آن جلسه بودم و سایر نفرات نتوانستند خودشان را به این جلسه برسانند. ظاهراً برگزاری جلسه کمیته فنی فوتسال در کمیته فنی فوتبال این بار استثنا شده بود؛ هرچند در اساسنامه جدید این‌طور پیش بینی شده که کمیته فنی فوتسال در فوتبال ادغام شود.

منتظر تایید ثبت نام در انتخابات هستم

به عنوان کاندیدای کارشناس هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده‌ام و رایزنی‌هایی هم انجام داده‌ام اما فعلاً منتظر تاییدیه های نهایی هستیم. اگر تایید شوم، تلاش بیشتری برای گرفتن رای مثبت مجمع خواهم داشت.


10913044
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است