بین‌الملل 12:57 - 09 مهر 1399
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی با اشاره به جنگ سال ۱۹۴۸ که در جهان عرب به "نکبت" مشهور است، مدعی شد، "فلسطینی‌ها بیش از نیم قرن قبل جنگی را علیه اسرائیل آغاز کردند".

نتانیاهو: فلسطینی‌ها دیگر حق وتو کردن "صلح" را نخواهند داشت

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل درباره خبرهای منتشر شده از خاورمیانه یعنی امضای توافقنامه‌های صلح با امارات و بحرین مدعی شد: توافقنامه‌های صلح برکات صلح و فواید گسترده‌ای را در تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های تجارت، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل، گردشگری و دیگر زمینه‌ها برای مردم ما به ارمغان خواهد آورد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اطمینان داد "کشورهای عربی و اسلامی دیگری به زودی و حتی خیلی زودتر به دامنه صلح ملحق خواهند شد و فلسطینی‌ها اعتراف خواهند کرد که دیگر حق وتو کردن صلح را ندارند".

نتانیاهو در ادامه باز هم مدعی شد: "آن خبرها درباره صلح در پی تغییر شدیدی که بر ساختارهای شکست خورده گذشته رخ داد، منتشر شدند، به این شکل که فلسطینی‌ها برای دوره‌ای طولانی‌تر از آنچه باید، حق وتو را بر برقراری صلح میان اسرائیل و جهان عرب تحمیل کردند، از جمله آن ساختارها "درخواست از اسرائیل برای عقب‌نشینی تا مرزهای ۱۹۶۷ بوده است"".

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: در طول ده‌ها سال از هرگونه پیشرفتی ممانعت شده و این پیشرفت‌ها در گروی خواسته‌های غیر واقعی فلسطینی‌ها بود که از جمله آنها درخواست از اسرائیل برای عقب‌نشینی تا مرزهای ۱۹۶۷ است، همچنین از اسرائیل خواسته شده امنیت خود را به دست برخی طرف‌ها بسپارد و ده‌ها هزار یهودی را از خانه‌هایشان جدا کرده و یا میلیون‌ها فلسطینی آواره شده از "جنگی که آنها بیش از نیم قرن قبل علیه اسرائیل آغاز کردند"، در اراضی خود جای دهد.

او در ادامه مدعی شد: هیچ دولت اسرائیلی نمی‌تواند این خواسته‌ها را قبول کند، با این وجود بسیاری در جامعه جهانی طی سال‌های متعدد خواستار تسلیم در برابر خواسته‌های پوچ طرف فلسطینی شدند که در نتیجه آن زمان با ارزشی به جای اینکه صرف تلاش برای رسیدن به یک راه‌حل عملی شود، در تلاش برای پیشروی با توهمی غیر واقعی هدر رفت، اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا راه دیگری را برای برقراری صلح انتخاب کرد به این شکل که قدس را به عنوان "پایتخت اسرائیل" و نیز "حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان" را به رسمیت شناخت و طرح صلح عملی را پیشنهاد کرد که در آن حق اسرائیل به رسمیت شناخته شده، به نیازهای امنیتی اسرائیل پاسخ داده شده و در صورتی که فلسطینی‌ها با اسرائیل صلح کنند، مسیری شرافتمندانه و واقعی برای پیشرفت در اختیار آنها قرار می‌دهد.

نتانیاهو در پایان نیز مدعی شد: "اسرائیل و کشورهایی در سراسر جهان عرب نه فقط برای پیشبرد روند صلح بلکه برای مقابله با بزرگترین دشمن صلح در خاورمیانه یعنی ایران، در کنار یکدیگر ایستاده‌اند".

انتهای پیام


10741843
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است