سیاسی 14:03 - 11 آذر 1400
جانشین فرمانده کل سپاه از برگزاری هفته مکتب انقلاب اسلامی از ۱۲ آذرماه خبر داد و گفت: هرسال در ۱۲ آذر هفته مکتب انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم تا پیرامون مراحل پنج‌گانه تحقق اهداف اسلامی اندیشمندان، علما و صاحب‌نظران بحث و تبادل نظر کنند.

سردار فدوی اعلام کرد: آغاز هفته مکتب انقلاب اسلامی از ۱۲ آذر

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز، دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در گفتگویی از برگزاری هفته مکتب انقلاب اسلامی از ۱۲ آذر ماه خبر داد و گفت:‌ در ۱۲ آذر سال ۱۳۷۹ و در حالی که مسئولین نظام در محضر رهبر معظم انقلاب بودند، ایشان طی یک سخنرانی جامع و مفصل، با طرح یک مقطع جدید، درباره مکتب انقلاب اسلامی صحبت و فرآیند رسیدن به آنچه که مطلوب است را ترسیم کردند.



وی افزود: ما در سپاه از همان سال ۱۳۷۹ به دنبال این بودیم که این فرآیند را در کشور پیگیری و تسهیل کنیم، چون سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است و هر موضوعی که در انقلاب اسلامی وجود داشته باشد، موضوع رسالت و ماموریت سپاه است.



سردار فدوی با بیان اینکه در آن سخنرانی رهبر معظم انقلاب پنج فرآیند تحقق اهداف اسلامی را ترسیم نموده‌اند، گفت: اولین فرآیند انقلاب اسلامی بود که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و در مرحله دوم نیز نظام اسلامی تشکیل شد؛ مرحله سوم دولت اسلامی است که از سال ۱۳۵۸ تاکنون طول کشیده است، دولت البته به معنای دولت‌هایی که چند سال یک بار انتخاب می‌شوند نیست، بلکه منظور کل ارکان نظام است.



جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: تشکیل دولت اسلامی و رسیدن به عوامل تعیین کننده کامل دولت اسلامی خیلی طول کشیده است و باید محقق شود که وارد مرحله چهارم یعنی جامعه اسلامی شویم و پس از آن به سمت مرحله پنجم یعنی تمدن نوین اسلامی برویم.



وی عنوان کرد: این پنج مرحله نتیجه مکتب انقلاب اسلامی است و هر سال در ۱۲ آذر هفته مکتب انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم تا درباره مباحث مختلف و بی شمار این مکتب اندیشمندان، علما و صاحب‌نظران بحث و تبادل نظر کنند تا تحقق این ۵ مرحله دغدغه همه افرادی که در محقق کردن اهداف مکتب انقلاب اسلامی دخیل هستند باشد.



سردار فدوی با تاکید بر اینکه هفته مکتب انقلاب اسلامی از جمعه (فردا) به مدت یک هفته آغاز می‌شود، گفت: این هفته یک مناسبت ملی است و در آن حول و حوش همه مباحث ۵ فرآیند تحقق اهداف اسلامی بحث می‌شود و نمایشگاهی هم به صورت همزمان در حسینیه فاطمه‌ الزهرا (س) تهران برپا شده است.



جانشین فرمانده کل سپاه در پایان و در تشریح جزئیات موضوعات مورد بحث در ایام هفته مکتب انقلاب اسلامی، گفت: مکتب انقلاب اسلامی و قانون اساسی، مکتب انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، مکتب انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و نهادسازی، مکتب انقلاب اسلامی و هدایتگری و رهبری، مکتب انقلاب اسلامی و جوان پیشران گام دوم انقلاب، مکتب انقلاب اسلامی و جهاد تبیین خدمت، شایسته سالاری و عدالت خواهی از جمله سرفصل‌هایی است که در این یک هفته پیرامون آنها بحث و تبادل نظر خواهد شد.



انتهای پیام


11347093
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است