اقتصادی 12:08 - 12 بهمن 1401

تشکیل کمیته ۵ نفره برای پیگیری مطالبات سازمان‌های نظام مهندسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهر سازی، مهرداد بذرپاش پس از ارائه گزارش اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و بیان برخی مشکلات در خصوص افزایش تعرفه خدمات مهندسی، تجدیدنظر در بخشنامه تعارض منافع و… گفت: سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به عنوان یکی از تشکل‌های مهم کشور و جزو بهترین مشاوران برای مجموعه وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح‌های مهمی همچون نهضت ملی مسکن به شمار می‌روند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه عملکرد سازمان‌نظام مهندسی ساختمان به طور مستقیم بر زندگی و سرپناه مردم تأثیر دارد بر تغییر نگاه راهبردی در تعامل با سازمان تاکید کرد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان را شریک راهبردی و مشاور خود برای ارائه خدمات بهتر به مردم در حوزه ساخت و ساز می‌داند. بنابراین به دنبال ارتقای سطح همکاری و تعامل با این سازمان‌هستیم.

بذرپاش با تاکید بر برگزاری نشست‌های مشترک دوره‌ای منظم مدیران وزارتخانه با سازمان نظام مهندسی ساختمان، اظهار داشت: از آنجایی که امنیت زندگی مردم در خانه‌هایشان تا حد زیادی به عملکرد سازمان نظام مهندسی و نظارت درست و دقیق اعضای آن وابسته است، داشتن نگاه استراتژیک و همچنین تصویرسازی صحیح از این سازمان باید در اولویت برنامه‌های پیش رو باشد.

وی با استقبال از پیشنهاد تقویت همکاری‌ها با سازمان‌های نظام مهندسی، بیان کرد: تلاش ما رشد جهشی در تولید مسکن در کشور مطابق با نیاز جامعه و قانون مربوط است.

بذرپاش ادامه داد: هرچقدر تولید مسکن در نوسازی بافت‌های فرسوده و اراضی تخصیصی و در کل ساخت مسکن رشد یابد بازار برای فعالیت اعضای گسترده این سازمان فراهم تر خواهد شد پس همه بدانیم رشد تولید مسکن با ابزارهای مختلف جز اولویتهای اساسی باید باشد.

وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کمیته ۵ نفره پیگیری مطالبات سازمان‌های نظام مهندسی خبر داد و تاکید کرد: تشکیل کمیته ویژه حقوقی برای پیگیری مطالبات مورد توجه قرار بگیرد و در اسرع وقت این کمیته تشکیل و پیگیری‌ها را آغاز کند.


11802078
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد حج شرکت فرودگاه‌ها از اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع از ۱۸ فرودگاه کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۲۰۰ همت برای یارانه آرد و نان و ۳۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به چهارمین سال خشکسالی، کشاورزان مدیریت بهینه استفاده از منابع آبی و راهکارهای مقابله با خشکسالی را باید در دستور کار کشاورزان قرار دهند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کل بورس امروز ۲۸ فروردین با کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گفت: در حال حاضر ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در تولید کارت سوخت وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت نیرو گفت: سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار صادرات فنی و مهندسی حوزه آب و برق بود که این میزان در چند سال آتی تا ۵ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت:هم اکنون متوسط برداشت زعفران در هکتار ۳.۲ کیلو است، درحالیکه با ورود تکنولوژی به ۷ تا ۸ کیلوگرم می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اقتصادی دولت گفت: محل تامین منابع مالی واحد‌های باقی مانده مسکن مهر از صندوق ملی مسکن خواهد بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال شاهد رشد ۲۳ درصدی بودجه کشور خواهیم بود که بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر تصمیم برای باز کردن دامنه نوسان کمی عجولانه باشد و بهتر است همچنان دامنه نوسان همین گونه باقی بماند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است