ورزشی 10:44 - 18 آذر 1401
تأیید صلاحیت کاندیداهای فدراسیون ورزش کارگری می‌بایست طبق قوانین و آیین نامه باشد و اگر تخلفی صورت بگیرد دیوان عدالت اداری حق ورود دارد.

برخورد دیوان عدالت اداری بیخ گوش وزارت کار/ اجازه دور زدن قانون به کاندیداهای فدراسیون ورزش کارگری داده می شود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دوره چهار ساله جواد رمضی در فدراسیون کارگری پنجم اسفندماه به پایان می رسد و باید انتخابات ریاست این فدراسیون برگزار شود. به همین دلیل ثبت نام از کاندیدای فدراسیون ورزش کارگری برای تصدی پست ریاست این فدراسیون از ۷ آبان‌ماه سال جاری به مدت ۱۰ روز کاری آغاز شد و روز ۱۸ آبان با ثبت نام ۱۲ کاندیدا به پایان رسید.

در آخرین روز از مدت زمان تعیین‌شده برای ثبت نام در مجمع انتخابات فدراسیون ورزش کارگری، ۱۲ کاندیدا برای تصدی پست ریاست این فدراسیون ثبت نام کردند. یکی از نامزدها جواد رمضی رئیس کنونی فدراسیون بود. پس از بررسی های کمیسیون تطبیق وزارت ورزش و جوانان و وزارت کار از جمع 12 نامزد، هفت نفر از جمله رئیس فعلی رد صلاحیت شدند و 5 نفر باید برای نشستن روی صندلی ریاست این فدراسیون با هم رقابت کنند.

اسامی 12 نامزد ثبت نام کرده برای پست ریاست فدراسیون ورزش‌های کارگری به شرح زیر است:

شهریار احتشام زاده گنج بخش (عضو تیم ملی تنیس روی میز ورزش کارگری)، محمدرضا بهادران (رئیس انجمن ورزش همگانی کارگری)، امید جوان‌دل (رئیس هیات ورزش کارگری استان فارس)، کمال جوانمرد (مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان)، کاظم دستگردی، جواد رمضی (رئیس فدراسیون ورزش کارگری)، رضا سهم دینی (عضو هیات مدیره بانک دی)، فرهاد طلوع‌کیان (رئیس پیشین فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و مدیر روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک)، محمود علیزاده (مدیرکل پیشین ورزش و جوانان استان سمنان)، عباس قشمی میمند (مدیرعامل باشگاه مس شهر بابک)، ساسان کریمی (عضو تیم ملی شنا کارگری) و حسن نوری (رئیس انجمن شنا کارگری) ۱۲ کاندیدایی بودند که برای شرکت در مجمع انتخابات فدراسیون ورزش کارگری ثبت نام کردند.

در گذشته آیین نامه دقیقی برای حضور در انتخابات ریاست این فدراسیون وجود نداشت و به همین دلیل هرکسی که در خود توانایی می دید برای حضور در پست ریاست ثبت نام می کرد. جواد رمضی رئیس فعلی فدراسیون ورزش کارگری هم در زمانی که آیین نامه قانونی وجود نداشت به ریاست این فدراسیون رسید، اما بعد از آن برای این فدراسیون آیین نامه ای را در نظر گرفتند که در آن ذکر شده است کسی که می خواهد برای پست ریاست فدراسیون کاندید شود باید حداقل 5 سال سابقه مدیریتی داشته باشد. همین موضوع گریبان جواد رمضی را گرفته است و به نظر می رسد او باید پنجم اسفند ماه صندلی ریاست این فدراسیون را تحویل دهد.

جواد رمضی رئیس کنونی فدراسیون ورزش کارگری تنها در 4 سال سابقه مدیریتی دارد که آن هم به لطف حضور در فدراسیون ورزش کارگری بوده است. او طبق قوانین جدید و آیین نامه فدراسیون نمی تواند در این انتخابات حضور داشته باشد. با این حال او تمام تلاش خود را می‌کند تا دوباره صلاحیتش تأیید شود و در انتخابات فدراسیون ورزش کارگری شرکت کند، اما وزارت کار که رئیس مجمع این انتخابات است باید به این موضوع توجه کند که اگر تخلفی در این باره صورت بگیرد از سوی مراجع ذی صلاح برخورد خواهد شد. 

وزارت کار باید این موضوع را کاملا بداند که مجمع اتخاباتی فدراسیون ورزش کارگری با همه رشته‌ها متفاوت است و باید دقت بیشتری کند و این انتخابات زیر نظر وزارت ورزش نیست.

چکشیان معاون فرهنگی و ورزشی وزارت کار و رفاه اجتماعی، رئیس مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش کارگری نیز است و می‌بایست انتخابات را در شرایط قانونی برگزاری کند. چرا که وزارت کار بیشتر از هر وزارت خانه ای زیر نظر دیوان عدالت اداری قرارداد و اگر تخلفی صورت بگیرد باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد. 

شنیده های حاکی از آن است که فرهادیان امور مشترک فدراسیون‌های ورزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است که وزارت ورزش طبق قوانین عمل خواهیم کرد و چون رمضی زیر 5 سال سابقه مدیریتی دارد نمی‌تواند صلاحیت دریافت کند تا در انتخابات فدراسیون ورزش کارگری شرکت کند. با توجه به اتفاقات اخیر در مجامع انتخاباتی سایر فدراسیون های ورزشی باید ببینیم آیا وزارت ورزش و جوانان روی حرف خود ایستادگی می کند؟ انتصاب سرپرست برای این فدراسیون ورزشی پیامد بسیاری از اتفاقات خواهد بود، اگر وزارت کار می خواهد طبق قوانین انتخابات فدراسیون ورزش کارگری برگزار شود باید بدون هیچ تعللی در تاریخ مقرر انتخابات را برگزار کند.

فدراسیون ورزش کارگری همانند بیش از نیمی دیگر از فدراسیون‌های تابعه وزارت ورزش، عملکرد چندان فعالی نداشته است. رمضی نیز در چهار سال گذشته عملکرد قابل دفاعی نداشته و حتی ابهاماتی پیرامون دوران مدیریت او وجود دارد. در نهایت باید ببینیم برخورد وزارت ورزش و جوانان و وزارت کار در این خصوص چگونه خواهد بود.

پایان پیام/


11755031
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا برای شرکت در انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان به تایید رسیده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان از امشب (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کار خود در سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا را آغاز می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قهرمان مسابقات اسکیت آزاد گفت: نبود پیست استاندارد تنها مشکل ما است، چون باید در این پیست‌ها مسابقه بدهیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق پرسپولیس گفت: حرفه‌ای گری بازیکنانمان برگ برنده بازی با آلومینیوم است، چون سرخپوشان تیمی را دستکم نمی‌گیرند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: اتفاقی در مالکیت رخ نداده و به ظاهر سرخپوشان را واگذار کرده‌اند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است