استانی 20:36 - 18 اردیبهشت 1400
فرماندار نهبندان؛
ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار نهبندان گفت: در حوزه‌های روستایی با پیگیری‌هایی که انجام شد دو تفاهم نامه مسکن محرومین و مسکن شهری در استان خراسان جنوبی به امضا رسید که سهمیه بسیار مناسبی برای ساخت مسکن در مناطق روستایی و مناطق شهری تعلق گرفت.

سهمیه مناسبی برای ساخت مسکن در مناطق روستایی و شهری تعلق گرفت

مجید بیکی، امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت در جلسه شورای مسکن بیان کرد: در فاز مسکن محرومین مجموعا بنیاد مسکن و کمیته امداد بیش از ۱۶۰۰ واحدسهمیه در شهرستان بود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در سهمیه مسکن شهری ۴۲۰ واحد داشتیم که مساعدت لازم انجام و ۲۰ سهمیه جدید به شهرستان اضافه شد، ادامه داد: یکی از کارهای بسیار ارزشمند که با پیگیری‌های مستمر تحقق یافت ساخت ۱۰ واحد برای خانواده‌های دومعلول تحت پوشش بهزیستی بود که بصورت یک طبقه اجرا می‌شود که از مدیرکل راه و شهرسازی استان در این خصوص تقدیر و تشکر می‌شود.

فرماندار نهبندان بیان کرد: در حوزه اقدام ملی مسکن که تقریبا از سال گذشته کار اجرایی آن شروع شد، ثبت نام متقاضیان پالایش و بررسی متقاضیان واجد شرایط در دستور کار قرار گرفت.

بیکی گفت: بعد از تکمیل پرونده ها تعداد ۳۷۶ متقاضی واحد اقدام ملی مسکن در شهرستان نهبندان تایید شدند و فرآیند صدور پروانه و تحویل زمین آن در شهرستان در پایان سال ۱۳۹۹ محقق شد و اخیرا طی تفاهم نامه دیگری تامین ۶۴ واحد مربوط به فرهنگیان نهایی و در مرحله واریز آورده اولیه نقدی است.

فرماندار نهبندان گفت: در طرح اقدام ملی مسکن به لحاظ تعداد متقاضی نهایی، دومین شهرستان استان بوده و با توجه به تقاضاهایی که وجود داشته و مساعدت هایی که در تامین زمین انجام شده است زمین در نقطه مناسبی پیش‌بینی و هم اکنون پروژه ها فعال است.

بیکی تصریح کرد: یکی از نکات مورد توجه این است که هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن ممنوع بوده و قطعا در صورت تخلف و واگذاری به افراد غیر، زمین سلب امتیاز خواهد شد و در مراحل اجرایی بعدی هیچگونه همکاری صورت نخواهد گرفت ‌و برخورد قانونی نیز انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم در اجرای طرح اقدام ملی مسکن؛ تامین شبکه آب و تامین آب دوران ساخت و ساز بوده که با مساعدت مدیرعامل آب و فاضلاب استان، بزودی شبکه توزیع آب اجرا خواهد شد.

وی گفت: یکی از وظایفی که برای بنیاد مسکن تعریف شده احداث مسکن برای اقشار کم درآمد است که در همین راستا پیگیری‌های لازم صورت گرفت و با موافقت مدیرکل بنیاد مسکن استان، شاهد آغاز ساخت ۳۲ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در شهر نهبندان خواهیم بود.

فرماندار نهبندان یادآورشد: با مجموع اقداماتی که در این زمینه‌ها انجام شده قطعا نیاز عمده شهرستان در حوزه مسکن مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام 


11057709
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است