بین‌الملل 00:53 - 24 اردیبهشت 1400

درخواست تل آویو از شهرک نشینان برای ماندن در پناهگاهها

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ادامه تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها، گردان‌های القسام از موشک «عیاش ۲۵۰» که روز پنج شنبه بکارگیری آن را آغاز کرده بود، رونمایی کرد.

این موشک به یاد شهید «یحیی عیاش» از بنیانگذاران گردان‌های شهید عزالدین القسام نامگذاری شده است.

مقاومت فلسطین روز پنج شنبه با موشک عیاش ۲۵۰ فرودگاه رامون در جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد.

سخنگوی گردان‌های القسام پیش از این اعلام کرده بود: به دستور محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های القسام فرودگاه رامون در فاصله ۲۲۰ کیلومتری غزه را با موشک‌های عیاش با برد بیش از ۲۵۰ کیلومتری و قدرت تخریب بالا هدف قرار دادیم.

در همین حال گروهان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم از انتشار تصاویری از موشک بدر ۳ که با آنها شهرک‌های صهیونیست نشین سدیروت و عسقلان مورد هدف قرار گرفته بود، خبر داد.

گروهان‌های القدس عصر پنج شنبه ده‌ها فروند از این موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین عسقلان و سدیروت در فلسطین اشغالی شلیک کرد.

۱۱:۱۵ شهرک نشینان صهیونیست در پناهگاه

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: نظامیان اشغالگر اسرائیلی از شهرک نشینان صهیونیست در ۴ کیلومتری غزه خواسته اند که محل سکونت خود را ترک و فورا به پناهگاه بروند و تا اطلاع ثانوی از آن خارج نشوند.

۱۰:۳۶ جدیدترین آمار شهیدان

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: آمار شهیدان ناشی از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در غزه به ۱۱۹ شهید افزایش پیدا کرده است.

۸:۵۰ افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۱۵ نفر

منابع فلسطینی از افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: شمار شهیدان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۱۵ شهید افزایش پیدا کرده است که در این میان ۲۷ کودک و ۱۱ زن به شهادت رسیده اند. همچنین ۶۰۰ نفر زخمی شده اند.

۰۶:۴۴ انصارالله: مقاومت فلسطین شکنندگی دشمن اسرائیلی را ثابت کرد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که مقاومت فلسطین ثابت کرد که دشمن صهیونیستی یک رژیم شکننده است.

«محمد عبدالسلام» در صفحه توئیتر خود نوشت: مقاومت فلسطین با قدرت اراده و قدرت حق این حقیقت را ثابت کرد که دشمن اسرائیلی یک رژیم شکننده و غیرقابل حیات است.

وی افزود: روی سازشکاران سیاه شد و آنها هر موشکی که دشمن را هدف قرار می هد به منزله موشکی می‌دانند که بر سر خودشان فرود می‌آید.

عبدالسلام ادامه داد: این دور از درگیری‌ها حاکی از این است که وعده حق نزدیک است.

۰۴:۱۰ شلیک ۱۰۰ موشک به عسقلان

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از شلیک ۱۰۰ موشک به عسقلان در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و بمباران زیرساخت‌ها و مراکز غیرنظامی در غزه خبر داد.

القسام پیش از آن هم از هدف قرار دادن عسقلان، اسدود، بئرالسبع و سدیروت با ۵۰ موشک خبر داده بود.

منابع خبری از قطع برق در برخی مناطق عسقلان در پی حمله موشکی مقاومت فلسطین از نوار غزه خبر دادند.

۰۴:۰۵ منابع صهیونیستی حمله زمینی به غزه را رد کردند

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیچ گونه حمله زمینی به نوار غزه صورت نگرفته و اخبار منتشرشده در این خصوص ناشی از اشتباه در ترجمه صحبت‌های سخنگوی ارتش این رژیم بوده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که عملیات زمینی نظامیان صهیونیست علیه غزه آغاز شده است.

منابع صهیونیستی در عین حال از احتمال توقف عملیات نظامی علیه غزه به دلیل هرج و مرج داخلی روزافزون در اسرائیل خبر دادند.

۰۴:۰۲ هشدار آمریکا به اتباعش درباره سفر به فلسطین اشغالی

آمریکا بامداد جمعه به اتباعش درباره سفر به فلسطین اشغالی هشدار داد.

منابع صهیونیستی همچنین گزارش دادند که آمریکا در حال بررسی توقف پروازهای هوایی به تل آویو است.

۰۳:۵۶ هدف قرار دادن پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی توسط مقاومت فلسطین

مقاومت فلسطین از حمله موشکی به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی در نقب خبر داد.

گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پنج شنبه شب اعلام کرد که پایگاه هوایی «حتسریم» در نقب را که جنگنده‌های صهیونیستی برای بمباران نوار غزه از آن برمی خیزند، هدف حملات موشکی قرار داده است.

گروه‌های فلسطینی همچنین یک قایق رژیم صهیونیستی را که در حال نزدیک شدن به سواحل غزه بود با یک موشک هدایت شونده مورد اصابت مستقیم قرار دادند.

۰۳:۳۸ هشدار مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به غزه

سخنگوی گروهان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین پنج شنبه شب به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه حمله زمینی به غزه هشدار داد.

«ابوحمزه» سخنگوی گروهان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: علیرغم حملات هوایی رژیم صهیونیستی و تخریب برجامانده از آن، مقاومت همچنان پابرجا خواهد بود و حق دارد از ملت خود دفاع کند.

وی افزود: تجاوزات دشمن تغییری در راهبرد مقاومت ایجاد نخواهد کرد و نمی‌تواند آن را شکست دهد بلکه دشمن شکست خواهد خورد.

ابوحمزه ادامه داد: به دشمن می‌گوئیم اگر به فکر نبرد زمینی بیفتد این کوتاه‌ترین راه برای ما جهت پیروزی خواهد بود و نشان خواهیم داد که چگونه رزمایش‌های زمینی خود را در عرصه واقعی به مورد اجرا می‌گذاریم.

وی گفت: بار دیگر به دشمن احمق تاکید می‌کنیم غزه جایی است که تو از فکر کردن به آن پشیمان خواهی شد و می‌توانی در این خصوص از غسان علیان (ژنرال صهیونیستی) و سربازانش بپرسی که وقتی به فکر پیشروی از طریق نبرد زمینی به سمت غزه بودند، چه اتفاقی برای آنها افتاد.

ابوحمزه افزود: به دشمن می‌گوییم که سرنوشت نظامیانش کشته شدن و اسارت است، پس ما را با چیزی که پیروزی ما در آن است، تهدید نکن.

از سوی دیگر «ابوعبیده» سخنگوی گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم گفت که حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه فرصتی برای مقاومت خواهد بود تا سربازان اسرائیلی را نابود کنند و به اسارت بگیرند.

۰۲:۰۷ افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۰۹ نفر

منابع فلسطینی از افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که تا کنون ۱۰۹ فلسطینی از جمله ۲۸ زن و کودک در تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه شهید شده‌اند.

همچنین ۶۲۱ فلسطینی هم در این حملات مجروح شده‌اند.

۰۱:۳۳ یورش نظامیان صهیونیست به محله الشیخ جراح در قدس اشغالی

شبکه خبری الجزیره بامداد جمعه از یورش نظامیان صهیونیست به محله الشیخ جراح در قدس اشغالی خبر داد.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست از افرادی که برای همبستگی با اهالی این محله تجمع نموده‌اند خواست تا محل را ترک کنند.

۰۱:۲۰ جانبداری بایدن از جنایات رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بر جانبداری از رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات فلسطین تأکید کرد.

به گزارش الجزیره، جو بایدن از تماس تلفنی کوتاه خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

وی همچنین افزود که مقامات وزرات دفاع و امور خارجه آمریکا در تماس با همتایان خود در منطقه هستند.

بایدن با بیان اینکه خواستار کاهش حملات راکتی در فلسطین اشغالی است، گفت که احتمالاً گفتگوهای بیشتری با رهبران منطقه خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا با دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی مدعی شد: واکنش مفرطی در نزاع بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها اتفاق نیفتاده است.

۰۱:۰۰ آتش سوزی در شهر الرمله در پی برخورد موشک مقاومت

اصابت موشک‌های مقاومت فلسطین به شهر الرمله در داخل فلسطین اشغالی، باعث بروز آتش سوزی در این شهر گردید.

در همین راستا، خبرگزاری فلسطینی شهاب فیلمی از آتش‌سوزی در شهرک الرمله در فلسطین اشغالی در پی حمله راکتی گروه‌های مقاومت فلسطین منتشر کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که حالت اضطراری در شهر «اللد» به درخواست پلیس برای ۴۸ ساعت دیگر تمدید شده است.

تحولات پیشین فلسطین طی روزهای قبل را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.


11065594
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان جهانی بهداشت از افزایش آزار و اذیت در فضای مجازی در سطح جهان خبر داد و آن را زنگ خطری برای جوامع دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری رژیم صهیونیستی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی شدید از خاک لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از گزارش‌ها پیرامون استفاده گروه‌های تروریستی از تلگرام برای عضوگیری و ایفای نقش در حملات مسکو، روسیه خواستار توجه بیشتر این پیام‌رسان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری اسبق آمریکا و جو بایدن در ائتلافی بی‌سابقه علیه پیروزی ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است