اقتصادی 14:31 - 08 مهر 1399
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه نباید از تحولات دریایی غافل بمانیم، گفت: با توجه ورود کشتی‌های هوشمند خودران بدون سرنشین به دریا و بنادر کشورهای مختلف، در حال ایجاد آمادگی برای پذیرش آن‌ها دربنادر کشور هستیم و با توجه به توان شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم این نوع کشتی‌ها را بسازیم.

آمادگی برای ورود کشتی‌های هوشمند به بنادر ایران

به گزارش ایسنا، محمد راستاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی اظهار کرد: کشتی‌های هوشمند خودران بدون سرنشین پا به فعالیت خواهند گذاشت و پیش بینی می شود سال ۲۰۲۵ میلادی اولین تردد عملیاتی آن ها در آب ها و بین بنادر دنیا شاهد باشیم و باید بتوانیم در این مسیر توان عملیات مدیریتی و امکان پذیرش در بنادر داخلی را فراهم کنیم و در عین حال نیم نگاهی نیز به تولید و دارا بودن این کشتی ها، تحت پرچم خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خود باوری دریاییان در دوران تحریم اجازه توقف فعالیت ها در حوزه بندری و دریایی را نداد، افزود: شرکت های دانش بنایان داخلی ثابت کرده اند هیچ هدفی برایشان دست نیافتنی نیست و بخش دریایی کشور باید به این مسئله توجه جدی داشته باشد و آیمو نیز در حال تدوین مقررات و قوانین مربوط به ناوگان هوشمند تجاری است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اجرایی سازی مقوله تامین سوخت کم سولفور، ادامه داد: یکی از کارهای انجام شده در این زمینه این بود که ناوگان خود را در این رابطه سازگار کنیم، هرچند کماکان نیازمند ظرفیت سازی برای تامین سوخت ناوگان خارجی ورودی به بنادر کشور هستیم.

راستاد با تاکید بر اینکه خود باوری دریاییان در دوران تحریم باعث شد اجازه ندهیم فعالیت ها متوقف شود، گفت: با توجه به ظرفیت های داخلی نیازهای خود را در داخل کشور تولید کردیم و سازمان بنادر و دریانوردی در بخش ناوگان عملیاتی و تجهیزات مورد نیاز به توان داخلی تکیه کرد و خوشبختانه توانست پاسخ خوبی دریافت کند و باید بگوییم  این میزان اتکا به توان داخلی در تاریخ فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی بی سابقه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: باید آمادگی خود را در زمینه سایز کشتی‌ها به ویژه کشتی‌های کانتینربر افزایش دهیم.  بنادری می‌توانند مقصد این کشتی‌ها باشند که ظرفیت زیرساخت و پذیرش نسل جدید کشتی‌های کانتینربر را داشته باشند. در غیر این صورت به محلی برای پذیرش فیدری ها تبدیل می شوند. در این راستا فاز سوم پایانه شهیدرجایی را مدنظر قرار دادیم که تا قبل از پایان امسال ۹۰۰ متر از اسکله ۱۴۰۰ متری آن را به بهره‌برداری رسانده و شرایطی را فراهم خواهیم کرد که تجهیزات آن به خوبی قابلیت سرویس‌دهی داشته باشند.

انتهای پیام


10740225
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ‏- ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل ۳۸۰ روستا رفع شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: باید معافیت ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می کنیم در حوزه مورد نظر ببینیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۴ میلیون هکتار باید اجرا شود که نیازمند ۳ تا ۳.۵ همت اعتبار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است