علمی فناوری 10:34 - 07 مهر 1399
رئیس مرکز سنجش پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر امکان ثبت نام داوطلبان دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور گفت: این اقدام با توجه به وضعیت ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا و با هدف کاهش اضطراب و نگرانی داوطلبان و دانشجویانی که نتوانستند در دوره کارشناسی ارشد ثبت نام کنند صورت گرفته است.

نحوه ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد به‌زودی اعلام می‌شود

به گزارش ایسنا، دکتر بهروز طهماسب کاظمی ضمن بیان این مطلب، به آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به داوطلبانی که بخاطر شرایط پیش آمده موفق نشدند در دوره کارشناسی ارشد ثبت نام کنند و یا در جلسه آزمون حاضر شوند اشاره و تصریح کرد: در راستای تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر امکان ثبت نام بدون آزمون داوطلبان در دوره کارشناسی ارشد، به زودی نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می شود و داوطلبان می توانند در رشته هایی که ظرفیت آنها تکمیل نشده است ثبت نام نمایند.

وی افزود: این رشته‌ها شامل رشته محل هایی است که در پذیرش سال ۹۸ تکمیل نشده‌اند و لذا طبق مصوبه این ستاد، متقاضیان بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی تراز شده پذیرفته شوند .

وی در پاسخ به جزئیات این پذیرش از جمله رشته ها، ظرفیت پذیرش و واحد های پذیرنده، گفت: پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد امسال، شرایط و چگونگی پذیرش این دوره اعلام خواهد شد.

دکتر کاظمی به بسترسازی های مطلوب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جهت پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون در ۲۸۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی تنوع پذیرش دانشجو در گروه های مختلف تخصصی مقطع کارشناسی ارشد با بیش از ۵۰۰ رشته گرایش وجود دارد که این ظرفیت گسترده می تواند امکان انتخاب آسانتر و بهتر را برای داوطلبان این مقطع به وجود آورد.

وی علاوه بر این موارد به امکانات و ظرفیت های کم نظیر علمی ،پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: هم اکنون بیش از یازده هزار آزمایشگاه و کارگاه مجهز ، دهها مراکز تحقیقاتی، پارک های فنآوری، سراهای نوآوری ،مراکز رشد و... جهت خدمت رسانی به دانشجویان بویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در واحدهای دانشگاهی فعال است که این امکانات و ظرفیت های عظیم تجهیزاتی ، علمی و سرمایه انسانی در کنار پراکنش وسیع جغرافیایی ،فضای پرجاذبه ای را برای دانشجویان، پژوهشگران و مخترعان جوان این دانشگاه فراهم نموده است.

دکتر کاظمی در همین زمینه به دستاوردهای چشمگیر و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری آنلاین کلاس های درسی درزمان شیوع ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه حفظ سلامت دانشجویان،اساتید و کارکنان، سر لوحه برنامه‌های این دانشگاه است در ترم گذشته تمام کلاس های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۷۰۰ هزار کلاس آنلاین بر بستر مجازی با موفقیت برگزار شد و به جرات می توان گفت در این عرصه هیچ دانشگاه و مرکز آموزشی حتی بهترین دانشگاه های دولتی نتوانستند با دانشگاه آزاد رقابت کنند.

روابط عمومی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، وی افزود: تجربه موفق برگزاری کلاس های غیرحضوری در دانشگاه آزاد اسلامی نشان داد که این دانشگاه بهترین زیرساخت ها و امکانات جهت پذیرش دانشجو دردوره های مختلف به ویژه تحصیلات تکمیلی را دارا است.

انتهای پیام


10737630
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی گفت: در داخل کپسول زیستی مناسب برای پرتاب انسان باید شرایط زیستی فراهم باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری در نیمه مرداد اعلام می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان چینی آزمایشی ابداع کرده‌اند که سه نوع سرطان را تنها با یک قطره خون خشک شده و در عرض چند دقیقه تشخیص می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: کنکور در ۱۹۱۳ حوزه امتحانی برگزار می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری از آن رونمایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی...
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مطالعه‌ای جدید نشان داده است «شب‌پره‌های بِلا» (Bella moths) از سم برای جذب جفت خود استفاده می‌کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرآیند برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز صبح آغاز می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است