اجتماعی 19:29 - 08 مهر 1403
امروز و در نشست پایانی کمیسیون عالی برنامه و بودجه هیئت دولت، این کمیسیون مجدداً با سه بند کلیدی اساسنامه سازمان آمـوزش فنی و حرفه‌ای کشور موافقت کرد.

تصویب بند‌های اساسنامه سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای در کمیسیون عالی برنامه و بودجه

در نشست امروز که با حضور پورمحمدی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عظیمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، بند‌های مالی اساسنامه شامل "هزینه‌کرد حداکثر نیم در هزار اعتبار هر طرح تملک دارایی سرمایه ای"، "دو درصد (۲%) از منابع حاصل از فروش کالای قاچاق و فروش اموال تملیکی" و اختصاص یک در هزار مزد کارگران در هر ماه، توسط کارفرمایان، صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی" تصویب و برای تصویب و ابلاغ نهایی به هیئت دولت ارسال شد.  

این بندها، پیش از این در جلسه ۱۷ مرداد با حضور پورمحمدی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه کشور، مرتضوی وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عظیــمی معاون وزیـر و رئیس سـازمان آمـوزش فنـی و حـرفه‌ای کشور، تصویب شده بود، اما با دستور آقای عارف معاون اول رییس جمهور، مقرر شد با حضور وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بررسی شود.

خمسه دبیر کمیسیون برنامه و بودجه دفتر هیئت دولت با بیان اینکه احتمالاً در جلسه هفته آینده هیئت دولت، این بند‌ها تصویب و برای اجرا، ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: مقرر شد بند‌های پیشنهادی در احکام دائمی بودجه سالیانه آورده می‌شود.

عظیمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز گفت: بند‌های مالی اساسنامه سازمان پیش از این، در بیش از ۱۰ جلسه از جمله در جلسات داخلی با حضور اعضا، جلسات کمیته‌های تخصصی اولیه و توجیهی، کمیته‌های تخصصی، کمیته فرعی و اصلی و یک بار طرح در دولت و برگشت برای اصلاح، بررسی شده بود.  

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با دائمی شدن بند‌های سه گانه مالی در احکام بودجه سالانه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، هر سال، نیازی به رایزنی برای آورده شدن این بند‌ها در بودجه سالیانه نیست. وی افزود: با اجرای بند‌های سه گانه، کلیه درآمد‌های حاصله، از اول فروردین ۱۴۰۳ برای سازمان محاسبه و اعمال خواهد شد.

عظیمی افزود: تصویب نهایی بند‌های مالی سه گانه، علاوه بر آورده مالی (بالغ بر صد‌ها میلیارد تومان)، سهم بسزایی در ارتقای مهارت آموزی در کشور به ویژه مهارت افزایی جامعه کارگری و بهبود کیفیت اجرای مأموریت‌های کلیدی و راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خواهد داشت.


12098436
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در ایجاد تحولات منطقه‌ای گفت: مسیر خودباوری متکی بر ایمانی که انقلاب اسلامی آغاز کرد الگویی برای دیگر کشورهای منطقه شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران از تعیین اطلس اشتغال و استقرار اتباع مجاز در این استان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس و یک عضو شورای شهر قلعه نو به اتهام ارتشاء بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» امروز و در نشست پایانی کمیسیون عالی برنامه و بودجه هیئت دولت، این کمیسیون مجدداً با سه بند کلیدی اساسنامه سازمان آمـوزش فنی و حرفه‌ای کشور موافقت کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس قوه قضاییه گفت: هر سه قوه باید با تعامل و همفکری، در قبال معضل ناترازی انرژی در کشور یک اقدام عاجل انجام دهیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: استراتژی‌های مرزبانی، نقش حیاتی در تأمین امنیت و رونق کشور دارند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان برای اعزام و کمک رسانی بهداشتی و درمانی به مردم جنگ زده لبنان اعلام آمادگی کرده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از باور رایج درباره بچه‌دار شدن برای بهتر شدن یا نشدن رابطه زوجین گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در پیام تسلیت شهادت سید حسن نصرالله گفت: این شهید در طول عمر خود حتی یک لحظه از دست از مبارزه و جهاد برنداشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: خطوط ریلی ایران با نوسازی زیرساخت‌ها و تقویت آن ها شبکه استراتژیک را ایمن‌تر کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است