بین‌الملل 17:08 - 13 خرداد 1402

طمع زلنسکی برای سامانه پدافندی پاتریوت‌ آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر خواهان دسترسی به تسلیحات نظامی بیشتر از سوی متحدان غربی خود شد.

بنا به گزارش‌های رسانه‌ای «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بر این باور است که سامانه پدافند هوایی پاتریوت ساخت آمریکا، تنها سامانه ای است که قادر به رهگیری برخی از موشک‌های پیشرفته روسیه است.

رئیس جمهور اوکراین در این باره گفته است که اوکراین به ۵۰ سامانه از این دست نیاز دارد.

زلنسکی خطاب به رسانه‌ها اعلام کرده است که کی‌یف از کشورهای غربی برای تامین سامانه‌های تسلیحاتی قدردان است، با این حال کشورهای غربی باید در تحویل این تسلیحات سریع‌تر عمل کنند و تعداد بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهند.

رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که این کشور به طور خاص به باتری های موشکی پاتریوت بیشتری برای محافظت از شهرها و نیروهای خط مقدم خود نیاز دارد.

اوکراین ماه‌هاست که درحال برنامه‌ریزی برای تدارک ضدحملات گسترده و همه‌جانبه علیه نیروهای روسیه بوده و مدعی است که که این ضدحملات به پس گرفتن تمام قلمرو ازدست‌رفته این کشور از جمله شبه‌جزیره کریمه منجر خواهد شد.

انتظار می‌رفت که این حملات با شروع فصل بهار آغاز شود اما این حملات با گلایه‌های مختلف مقامات اوکراین از جمله شرایط بد آب‌وهوایی، کمبود مهمات مورد نیاز و عدم تمایل غرب برای تأمین جنگنده، بارها به تعویق افتاد.


11907188
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است