استانی 20:08 - 13 مرداد 1399

چند خاطره از خبرنگار لشکر عاشورا به روایت مادر شهید مجید جباری

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اصغر عباسقلیزاده، جانشین فرمانده سپاه عاشورا و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به همراه تنی چند از پیشکسوتان جهاد و شهادت و نیز مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی در این دیدار حضور داشتند.

مادر معزز و اعضای خانواده این شهید والامقام خاطراتی از برهه‌های مختلف زندگی شهید را نقل کردند که در نوع خود خواندنی و الهام بخش است.

مادر شهید نقل می‌کند که در ایام مبارزات منتج به پیروزی انقلاب اسلامی و در یکی از نخستین شب‌هایی که حکومت نظامی اعلام شده بود و پدر شهید بخاطر کشت و کشتار بی‌رحمانه عوامل رژیم، در را قفل کرده بود تا بچه‌ها بیرون نروند، مجید روی پشت بام خانه رفت و شروع به فریاد الله اکبر و شعار دادن کرد و از پشت بام به کوچه پرید و هرطور شده رفت تا در مبارزات انقلاب اسلامی شرکت کند.

مادر می‌گوید مجید از اول هم این‌طور روحیه‌ای داشت و از کارهای خدایی باز نمی‌ماند. جمله‌ای که خاطره اولین مداحی مجید در روضه خانگی مادرش را به یاد برادر می‌اندازد و البته وساطتش برای گرفتن رضایت پدر به عضویت برادر بزرگ‌تر در بسیج و سپاه و اعزام به جبهه.

برادر شهید خاطره‌ای را هم از خانواده یکی از شهدای تبریز نقل می‌کند که یک شب در ساعت‌های نصفه شب مجید میهمان ناخوانده آنها برای ضبط برنامه رادیویی بود.

مادر بزرگوار شهید خاطره جالب دیگری هم نقل می‌کند. در سال‌هایی که مأموریت پاسداری مجید در سنگر صداوسیمای مرکز تبریز به عنوان مجری و گزارشگر متمرکز بود و حتی علاوه بر برنامه صدای پاسدار برنامه سیمای صنعت را هم اجرا می‌کرد؛ برخی زنان محله می‌گفتند مجید دیگر رزمنده نیست و به دنبال شهرت دنیا است که مجید وقتی این حرف‌ها را شنید گفت حتماً با لباس پاسداری رفت و آمد می‌کنم تا همه بدانند تا آخر عمر بسیجی و رزمنده و عاشق شهادت هستم.

همان گونه که شهید مجید جباری شهیر در وصیت نامه خود نیز می‌نویسد که دیگر طاقت ندارم همرزمانم مجاهدانه جنگ کنند و من تنها دوربین و قلم به دست بگیرم و روایتگر این صحنه‌ها باشم.

پس یک دست دوربین و یک دست اسلحه گرفت و شهادت را در آغوش گرفت تا الگویی جاودانه باشد برای آنان که رسانه را سنگر خود در جبهه انقلاب اسلامی می‌دانند.


10650906
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است