اجتماعی 10:59 - 07 تیر 1401

افزایش ۲۱ درصدی قدرت خرید پس از آزادسازی قیمت‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: درباره به زیرساخت‌های فیزیکی و ظرفیت شبکه بازار سازمان گفت: یک میدان مرکزی میوه و تره بار و سه مرکز عرضه بهداشتی دام در کنار میادین میوه و تره بار به ارائه خدمات می‌پردازند همچنین ۳۸ درصد تفاوت قیمت میوه را در میادین تهران نسبت به سایر مراکز شهر شاهد هستیم.

وی با اشاره به کیفیت مواد غذایی که در سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند گفت: کیفیت محصولات عرضه شده در میادین از متوسط کیفیت در سطح شهر بالاتر است.

فصاحت گفت: در طول سه ماه گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد خانوار کمک شده که تا و تا پایان سال بیشتر هم می‌شود همچنین در خرید شفاف نیز نقش محوری در این راهبرد داشته ایم باید تاکید کنم که در عرضه مستقیم کالای اساسی در کنار دولت نقش اساسی و در مواردی به مراتب نقش سازنده‌تری داشته ایم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: در ماه رمضان دیدیم که قیمت اقلامی همچون خرما افزایش قابل توجهی داشت اما در میادین میوه و تره بار این قیمت مدیریت شد و مردم خرما را با افزایش قیمت ۶۰ تا ۷۰ درصدی خریداری نکردند.

وی گفت: شاهد هستیم که دهک‌های بالا نیز از میادین خریداری می‌کنند متوسط قیمت اقلام در میادین کنترل شد و در عرضه مرغ نیز با افزایش ۶۱ درصدی قیمت در ماه گذشته، سعی شد افزایش قیمت کمتر از قیمت مصوب باشد.

فصاحت ادامه داد: پیش از آزادسازی قیمت‌ها میزان خرید از میادین ۳۵۷ هزار قلم کالا و پس از آزادسازی ۴۳۲ هزار قلم کالا بوده است قدرت خرید پس از آزادسازی قیمت‌ها ۲۱ درصد و افزایش داشته است.

وی با اشاره به عرضه دام به مناسبت عید سعید قربان گفت: عرضه بهداشتی دام در عید قربان در مراکز بهداشتی عرضه دام شهرداری انجام خواهد شد خوشبختانه در تهران آماری از تب کریمه کنگو نداشته ایم و امیدواریم با عرضه دام در این میادین، شاهد این بیماری نباشیم.

فصاحت با بیان اینکه باید بتوانیم نیازهای تهران را به طور مستمر پاسخ دهیم، گفت: برای انجام این امر تولید و تأمین گوشت قرمز گوسفندی را در دستور کار قرار داده‌ایم و با بیش از ۸۰ درصد تعاونی‌ها جلساتی را برگزار کرده ایم همچنین اقداماتی در حوزه بازرگانی داشته ایم و ظرفیت صادرات و واردات را شناسایی کرده ایم و مذاکرات اساسی را با فعالان حوزه صادرات و واردات داشته ایم.

وی با اشاره به فروش هوشمند در میادین میوه و تره بار، گفت: تلاش کرده ایم که در بستر نرم افزاری و هوشمندسازی فرآیندها، نواقص اپلیکیشن طراحی شده را برطرف کنیم تا مشکلی برای شهروندان پس از فعال شدن آن وجود نداشته باشد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود ۱۰۰ بازار احداث شود که تا پایان تیر ماه ۴۰ بازار، تا پایان مرداد ۳۰ بازار و تا پایان شهریور ماه نیز مابقی بازارها نهایی خواهد شد. ۲۰۰ مورد اراضی شناسایی شده و تلاش می‌کنیم این وعده را در حد اعلا عملیاتی کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به تفکیک زباله گفت: تفکیک پسماند را در یکی از بازارهای شهر آغاز کرده ایم تا بتوانیم کمک حال سازمان پسماند در این زمینه باشیم.

فصاحت با بیان اینکه الگویی در سازمان طراحی شده است، خاطرنشان کرد: ما مجوزهایی را برای تملک شرکت‌های بازرگانی نیاز داریم تا بتوانیم در تنظیم بازار نقش اساسی دا شته باشیم.


11607586
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شفیقی از به تعویق افتادن آزمون استخدامی طرح «شهید زین الدین» خبر داد و گفت: زمان آزمون به ۱۱ خرداد ماه موکول شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جوهری از برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران به صورت تمام الکترونیک خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم به مردم و عوامل اجرایی ارائه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بازنشستگی کشوری گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق طبق مصوبه هیات دولت همراه با ۲۰ درصد افزایش، پرداخت می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۳ تهران از آغاز نصب تله‌های فرمونی در راستای مدیریت آفت پوستخوار درختان کاج در بوستان جنگلی سرخه حصار خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوز به منافع و امنیت خود را بر نمی‌تابد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوز به منافع و امنیت خود را بر نمی‌تابد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نخستین جلسه شورای معاونین فنی و عمرانی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳، با محوریت ارائه گزارش عملکرد پل‌های عابر مکانیزه سراسر تهران برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از آغاز اردیبهشت ماه و اعلام رسمی سازمان تاکسیرانی، تغییر نمی‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از آغاز اردیبهشت ماه و اعلام رسمی سازمان تاکسیرانی، تغییر نمی‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است