اقتصادی 00:20 - 01 تیر 1400
بانک امریکا پیش بینی کرد
بانک امریکا پیش بینی کرد پیشی گرفتن رشد تقاضا از عرضه در ماههای آینده ممکن است به صعود قیمت هر بشکه نفت به ۱۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ منتهی شود.

صعود نفت به ۱۰۰ دلار در سال آینده

به گزارش ایسنا، تحلیلگران بانک امریکا گلوبال ریسرچ در یادداشتی نوشتند: ما بر این باوریم که احیای قوی تقاضا برای نفت در ۱۸ ماه آینده از میزان عرضه سبقت خواهد کرد و باعث کاهش بیشتر سطح ذخایر شده و زمینه را برای بالاتر رفتن قیمت نفت مهیا می کند.

طبق پیش بینی این بانک، میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۱ به ۶۸ دلار می رسد که بالاتر از برآورد قبلی ۶۳ دلار در هر بشکه است. بانک امریکا میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۲ را ۷۵ دلار پیش بینی می کند که بالاتر از پیش بینی قبلی ۶۰ دلار است.

تحلیلگران این بانک انتظار دارند بازار جهانی نفت در یک سال و نیم آینده با کمبود عرضه روبرو شود و این کمبود عرضه به ۹۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

بانک امریکا جدیدترین پیش بینی کننده ای است که صعود قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در آینده نزدیک را منتفی نمی داند.

دیوید تاویل، رییس شرکت ماگلان کپیتال هفته گذشته به شبکه فاکس بیزنس گفته بود تقاضای فوق العاده بالا، تورم و فشار سهامداران روی غولهای نفتی برای کاهش چشمگیر آلایندگی ممکن است در سه سال آینده به بحران نفتی منجر شود و قیمتهای نفت و بنزین افزایش پیدا کند. قیمت نفت از هم اکنون تا پایان سال به شکل قابل توجه و به میزان مستمر افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بزرگترین بازرگانان کالای جهان هم نسبت به دورنمای قیمت نفت خوش بین بوده و نفت ۱۰۰ دلاری را منتفی نمی دانند. مدیران ارشد شرکتهای ترافیگورا، ویتول و گلنکور در کنفرانس هفته گذشته فایننشیال تایمز اعلام کردند اگرچه نفت ممکن است به سمت ابرسیکل جدیدی حرکت نکند اما به دلیل بهبود قوی تقاضا و کمبود عرضه فضا برای افزایش بیشتر قیمت دارد.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اوت روز دوشنبه با ۱.۷ درصد افزایش، به ۷۴ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوییه با ۲.۷ درصد افزایش، ۷۳ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه بود.

انتهای پیام


11117053
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۳.۰۲ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: دست دلالان و سوداگران با راه اندازی سامانه خودنویس کوتاه و بازار اجاره به سمت ثبات هدایت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آخرین آمار جمعیت دام پروار گوساله به ۱۵۰ هزار راس رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در برابر تقاضا، نوسانی در بازار مرغ ایام پرتقاضای ماه رمضان نخواهیم داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: گرچه قرار بود تا پایان سال گذشته ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شوند، اما بدلیل نقض عکس‌های هوایی و نقشه‌های منابع طبیعی تا پایان سال گذشته تنها ۶۸ درصد اراضی رفع تداخل شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس آخرین آمار سطح زیرکشت زعفران در کشور ما ۱۳۳ هزارهکتار است که با افزایش عملکرد در هکتار، امکان تولید هزارتن محصول در کشور ما وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است