فرهنگی‌هنری 10:47 - 26 اردیبهشت 1401
با تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های حج تمتع سال جاری، دارندگان فیش حج تمتع تا اول مردادماه ۱۳۸۶ که متولد ۱۰ تیر ۱۳۳۶ به بعد هستند، برای ثبت‌نام در حج سال جاری فراخوانده شدند.

اولویت جدید برای ثبت‌نام حج ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع سال جاری از ۱۸ اردیبهشت آغاز شد و با توجه به محدودیت عربستان، افراد متولد ۱۰ تیر ۱۳۳۶ به بعد، امکان ثبت‌نام دارند.

برهمین اساس، تاکنون ۳۵ هزار و ۴۹۹ نفر از افراد واجد شرایط در کاروان‌های حج تمتع نام‌نویسی کرده‌اند. این امر در حالی است که سهمیه ایران در حج سال جاری ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از سوی عربستان اعلام شده است.

سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت گفته بود که درصورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های حج تمتع با توجه به محدودیت اعمال شده از سوی سعودی‌ها، اولویت‌های جدید پیش‌بینی و اعلام می‌شود.

اکنون با توجه به وجود ظرفیت خالی در برخی کاروان‌های حج تمتع، سازمان حج و زیارت اولویت‌های جدید برای تشرف به حج تمتع ۱۴۰۱ در نظر گرفت و دارندگان فیش حج تمتع تا اول مرداد ۱۳۸۶ به قبل هم می‌توانند در سامانه رزرو ثبت‌نام کنند. این امر در حالی است که در مرحله نخست سازمان حج و زیارت دارندگان فیش حج تمتع از ۲۲ مرداد ۱۳۸۶ به قبل را فراخوانده بود. ‌البته ثبت‌نام در کاروان‌ها متناسب با ظرفیت هر استان صورت می‌گیرد.

سال ۱۳۹۹ که حج تمتع به دلیل شیوع کرونا برای زوار خارجی برگزار نشد، سهمیه ایران ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر بود که از این بین حدود ۷۴ هزار نفر با تکمیل روند ثبت‌نام و واریز هزینه در اولویت حج آتی قرار گرفتند.

‌البته با محدودیت سنی برای زوار حج تمتع از سوی عربستان که افراد کمتر از ۶۵ سال امکان تشرف به حج امسال را دارند، ۲۲ هزار نفر از آن‌ها از گردونه اعزام حذف شدند و بر همین اساس، ۵۲ هزار نفر مشمول تشرف به حج سال جاری بودند که البته با اولویت‌بندی سازمان حج و زیارت، در مرحله نخست دارندگان فیش ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ به قبل امکان ثبت‌نام داشتند که اکنون با اضافه شدن اولویت‌ها، روند تکمیل ظرفیت کاروان‌ها سرعت می‌گیرد.

‌به گزارش فارس، هزینه حج تمتع سال جاری به طور متوسط ۳۵ میلیون تومان است که امسال افرادی که در حج تمتع ۱۳۹۹ ثبت‌نام کرده بودند، امکان تشرف به سرزمین وحی را دارند. البته مسؤولان سازمان حج و زیارت به مشمولان حج تمتع امسال توصیه کرده‌اند که تشرف به سرزمین وحی را به سال آینده موکول نکنند؛ چرا که با توجه به افزایش نرخ ارز، ‌شاید امسال آخرین حج ارزان باشد. همچنین تزریق ۲ دُز واکسن از شروط ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمنع ۱۴۰۱ است و زائران تا زمان اعزام باید ۳ دُز واکسن کرونا تزریق کنند.

انتهای پیام/


11562653
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین قسمت از مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است