استانی 05:27 - 16 مرداد 1399
ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به کاهش موارد بستری کرونا در خوزستان، گفت: به دلیل گذشت از بحران و کاهش نگرانی‌های مردم یعنی کاهش زودرس ترس از اپیدمی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش می‌یابد و پس از چند هفته، مجددا پیک بیماری رخ می‌دهد.

دردسرهای کاهش "زودرس" ترس از کرونا

دکتر شاپور مسعودی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خروج خوزستان از وضعیت قرمز، اظهار کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین نگرانی ما این است که به دلیل کاهش نگرانی و ترس مردم از کرونا، میزان استفاده از ماسک کاهش یابد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضعیف شود؛ این مساله، خطر بزرگی است که ما را تهدید می‌کند و می‌تواند موجب گسترش مجدد اپیدمی شود.

وی افزود: در حال حاضر شرایط نسبت به هفته‌های گذشته بسیار بهتر شده و ورودی به بیمارستان‌ها کاهش یافته است و بخش‌های بیمارستانی یکی پس از دیگری از چرخه کرونا خارج می‌شوند. همین شرایط موجب شده است که مقداری مردم بی‌پروا شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در اوج شیوع کرونا میزان استفاده از ماسک در جامعه بیش از 90 درصد بود اما در دو هفته گذشته و پس از اعلام فروکش موارد ابتلا، ناگهان میزان استفاده از ماسک در حوزه دانشگاه دزفول به حدود 55 درصد کاهش یافت. با مداخله و هشدار، میزان استفاده از ماسک مجددا به 70 درصد رسید اما در حال حاضر میزان استفاده از ماسک به مراتب، کمتر از زمان اوج کرونا است.

مسعودی‌فر بیان کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، مجددا شاهد گسترش بیماری خواهیم بود؛ هر جا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف شده، چنین اتفاقی رخ داده است.

وی افزود: اکنون نیز می‌بینیم که برخی استان‌ها پیک دوم بیماری را تجربه می‌کنند؛ به دلیل گذشت از بحران و کاهش نگرانی‌های مردم یعنی کاهش زودرس ترس از اپیدمی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش می‌یابد و پس از چند هفته، مجددا پیک بیماری رخ می‌دهد.

انتهای پیام


10654892
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است