گوناگون 16:47 - 11 آذر 1400

دولت در راستای کم کردن فاصله بین فقرا و ثروتمندان تلاش کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری روز پنج شنبه در جمع طلاب، روحانیون و فرهیختگان بانه اظهار کرد: کلمه امت واحده ۹ بار در قرآن آمده است و هر حرکتی که در مقابل این مبحث باشد از سوی خداوند متعال نکوهش شده است.

وی افزود: چهل سال است مردم مرزدار بانه حافظ ارزش‌های انقلاب بوده و شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌اند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که در کردستان و شهر مرزی بانه شاهد حضور و فعالیت دانشمندان و علمای بسیاری هستیم.

وی افزود::همه ما باید از ماموستا عبدالرحمن خدایی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ساده زیستی، تحصیل علم، تواضع و اخلاص الگو بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اظهار کرد: عالم دین باید اهل دین باشد و اهل دنیا نباشد و این مهم را در شخصیت والای ماموستا خدایی امام جمعه محترم بانه می‌بینیم.

وی افزود: باید یاد بگیریم اهل دین و معنویت باشیم و با ساده زیستی زندگی کنیم تا مردم از ما دین را بپذیرند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر عالم دینی اهل دنیا باشد مردم به سخنان وی توجه نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امت واحده یعنی امتی که جنگ، ترور، تکفیر و تنازع و توهین در آن نیست و اگر امروز این چیزها را در جهان اسلامی می‌بینیم اینها همه زاییده خارجی داشته و گاهی هم جاهلین داخلی به آن دامن می‌زنند و دشمنان از جهالت این افراد استفاده کرده‌اند تا توطئه‌های خود را عملی کنند.

وی افزود: در معیت رسول الله بودند و گام نهادن در مسیر رسول الله دومین معیاری است که زمینه ساز تحقق امت واحده اسلامی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: شدت با دشمنان خدا و محبت با مؤمنان و مسلمانان از ویژگی‌های امت رسول الله (ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: زبان، ادبیات و پوشش کردی برای همه ایرانیان افتخار است اما انحصار ارزش در یک قومیت قابل نیست چون ارزش اصیلی اسلامی تقوا و عمل صالح است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در جهان اسلام تلاش کنیم تا مقتدرتر شویم و این مهم در امنیت و همگرایی و همدلی محقق می‌شود چون امنیت پس از حاکمیت بر جامعه دومین ارزش است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امت واحده زمانی محقق می‌شود که در آن فقر ریشه کن شده باشد و متأسفانه این مهم در کشور ما هنوز محقق نشده است.

دولت موظف است که در راستای کم کردن فاصله بین فقرا و ثروتمندان تلاش کند

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: هم افزایی در عدالت و جلوگیری از رانت و رشوه و تبعیض مبحث دیگری است که برای تحقق امت اسلامی باید مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: معیار گزینش در اسلام شایستگی است و این مهم را رهبر معظم انقلاب در انتخاب دریادار ایرانی برای فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به همه مسئولان نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: باید اذعان کنیم در راستای کاهش فقر و کاهش تبعیض خوب عمل نکردیم و انتظار می‌رود در دولت جدید این مهم مدنظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت مقتدر و امنیت و آرامش جامعه از جمله نعمت‌هایی است که مردم کشورهای منطقه ما ندارند و این امنیت ثمره مجاهدت، ایثار و انسجام ملت ایران است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: هم افزایی نسبت به خدمت رسانی مشترک است و وجود مردم کردزبان در آن طرف مرزهای غربی ما یک مزیت و فرصت است که علاوه بر مراوده اقتصادی می‌توان مراوده فرهنگی را گسترش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: تابعیتی بد است البته اگر تابعیت کفر باشد نه اینکه تابعیت کشور اسلامی دیگر را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اسرار بر تابعیت ایرانی خیلی مهم نیست بلکه اسلام معیار را بر تقوا می‌داند و هیچ اشکالی ندارد که یک ایرانی تابعیت عراقی را هم داشته باشد و این یک ظرفیت است و انتظار می‌رود نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص پیگیر وضع قوانین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری تصریح کرد: امت واحده به تنهایی یک ارزش نیست بلکه باید امت واحده اسلامی باشد.

وی در پایان سخنان خود از مرزداری و ایثار و مجاهدت مردم مرزدار بانه تقدیر کرد و گفت: همه مردم ایران قدردان این همت والای بانه‌ای ها هستند.


11347397
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است