بین‌الملل 12:50 - 04 تیر 1401
بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که به رواندا رفته است، درباره احتمال پذیرش یک «توافق صلح بد» توسط اوکراین ابراز نگرانی کرد.

جانسون: اوضاع اقتصادی اروپا ممکن است اوکراین را به «توافق بد» با روسیه وادار کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که مواضع تحریک‌آمیز کشورهای غربی در قبال بحران روسیه و اوکراین ادامه دارد، نخست‌وزیر انگلیس در خصوص احتمال پذیرش یک توافق بد از سوی اوکراین هشدار داد.

منابع رسانه‌ای غربی از «کیگالی» پایتخت رواندا که میزبانی نشست اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع است، خبر دادند که نخست‌وزیر انگلیس باز هم درباره جنگ روسیه و اوکراین اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، بوریس جانسون در حاشیه این نشست ابراز نگرانی کرد که بحران اقتصادی در اروپا ممکن است اوکراین را به پذیرش یک توافق صلح بد با روسیه وادار کند.

نخست‌وزیر انگلیس در این باره گفت: «بسیاری از کشورها می‌گویند که این یک جنگ اروپایی است که غیرضروری است ... و بنابراین فشار برای تشویق - اجبار شاید (بر) اوکراینی‌ها برای پذیرش یک صلح بد، افزایش خواهد یافت».

هشدار و ابرازر نگرانی همزمان این دمقام ارشد غربی در شرایطی مطرح شده که انگلیس از ابتدای آغاز بحران روسیه و اوکراین در حال اعمال انواع فشارها علیه مسکو و لابی‌گری برای ارائه انواع کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی، اقتصادی و سیاسی به کی‌یف است.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس از پنجم اسفندماه سال گذشته که روسیه از آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» خبر داد، دو بار به کی‌یف رفته و دیگر وزرای دولت انگلیس از قبیل وزیر دفاع هم به اوکراین سفر کرده‌اند.

مقام‌های انگلیس علاوه بر تشدید فشارها و تشویق دیگر کشورهای غربی به اعمال تحریم روسیه، انواع تسلیحات پیشرفته را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.

باعث شده است که روسیه بارها درباره تبعات اقدامات تحریک آمیز انگلیس و دیگر کشورهای غربی در قبال اوکراین هشدار داده‌اند.

در همین ارتباط دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین  گفته بود  آمریکا و انگلیس به نظامیان اوکراینی می‌گویند باید چه اقداماتی انجام دهند و اطلاعات در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم گفته غرب به‌دنبال طولانی کردن بحران اوکراین است و لندن و واشنگتن مذاکره‌کنندگان اوکراینی را هدایت می‌کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م


11604235
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه هکری «انانیموس» اعلام کرد که به پایگاه داده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و به حدود بیش از ۲۳۳ هزار سند دست یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه هکری «انانیموس» اعلام کرد که به پایگاه داده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و به حدود بیش از ۲۳۳ هزار سند دست یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل طی دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک پیرامون همکاری‌های نزدیک دو کشور برادر گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) گفت که وزیر امنیت داخلی این رژیم تنها با یک کلمه «اسرائیل را مضحکه دنیا کرد.»
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» توئیت یک‌کلمه‌ای بن‌گویر وزیر امنیت ملی صهیونیست‌ها که نوشته بود؛ דרדל׳ה! در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدا از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که چهار فرد و دو نهاد صهیونیست را به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینیان کرانه باختری تحریم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های گروه هفت به اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که با روسیه همکاری می‌کنند، تهدید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام‌های اروپایی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است