ورزشی 10:58 - 18 مرداد 1401
یک سایت آمریکایی در تحلیل وزن کشتی آزاد 65 کیلو در مسابقات جهانی یک مدال نقره برای نماینده کشورمان پیش‌بینی کرد.

تحلیل وزن به وزن کشتی آزاد مسابقات جهانی| علی‌اف رقیب اصلی ایران؛ نقره به عموزاد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جهان قرار است از ۱۹ شهریور به میزبانی بلگراد صربستان آغاز شود که ترکیب تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات مشخص شده است. سایت Flowrestling در گزارشی به تحلیل وزن ۶۵ کیلوگرم پرداخت که یانی دیاکومیهالیس نماینده آمریکا در مسابقات جهانی است. این سایت در تحلیل این وزن نوشت: یانی دیاکومیهالیس با وزن 65 کیلوگرم برای دومین سال متوالی نماینده این کشور خواهد بود و به دنبال پایان دادن به ناکامی 15 ساله برای آمریکا در این وزن است.

برای اولین بار در مسابقات جهانی صربستان، ۸ کشتی‌گیر برتر در سیدبندی قرار می‌گیرند و نفرات برتر جهان در این وزن از جمله حاجی علی‌اف از آذربایجان قهرمان ۳ دوره جهان، باجرانگ پونیا، اسماعیل موسی‌کیف و تولگا تومور اوچیر حضور دارند. 

سیدبندی:

تولگا تومور اوچیر

حاجی علی‌اف 

باجرانگ پونیا

سباستین ریورا 

اسماعیل موسی‌کیف 

علی‌بیک عثمان‌اف 

کریستوف بینکوفسکی 

وازگن توانیان 

بهترین کشتی‌گیران: اسماعیل موسی‌کیف و حاجی علی‌اف 

مدعیان وزن 65 کیلوگرم مشخص هستند؛ حاجی علی اف و اسماعیل موسی‌کیف. علی اف سه بار قهرمان جهان شده و دو مدال المپیک دارد که با اختلاف بسیار زیاد بهترین این وزن است. وی در سن 31 سالگی به پایان دوران حرفه‌ای خود نزدیک می‌شود اما وی با وجود اینکه سن بالایی دارد سال گذشته یک مدال نقره از المپیک توکیو و اخیراً یک مدال نقره در مسابقات قهرمانی اروپا به ارمغان آورده است. علی‌اف با سید ۲ وارد مسابقات جهانی می‌شود اما برای کسب مدال مدعیانی پیش رو دارد.

اسماعیل موسی‌کیف از مجارستان دارنده مدال برنز جهان در سال 2019، نفر پنجم جهان خواهد بود و ممکن است بزرگ‌ترین مدعی وزن 65 کیلوگرم در صربستان در نظر گرفته شود. اگرچه او سال گذشته نتوانست در المپیک حضور پیدا کند اما تاکوتو اوتوگورو و گاجی مراد رشیدوف تنها کشتی‌گیرانی بودند که موسی‌کیف را شکست دادند که البته آنها در صربستان مسابقه نخواهند داد. این کشتی‌گیر در فینال قهرمانی اروپا حاجی‌ علی‌اف را شکست داد و او بهتر از همیشه به نظر می‌رسید.

مدعیان:

رحمان عموزاد، باجرانگ پونیا، تولگا تومور اوچیر و وازگن توانیان 

ایران در چند سال گذشته شاهد احیای استعدادهای جوان بوده و رحمان عموزاد یکی از کشتی‌گیرانی محسوب می‌شود که به دنبال پیشرفت در صربستان است. عموزاد سابقه قهرمانی در رده سنی جوانان و نوجوانان جهان را دارد و سال گذشته در مسابقات جهانی بزرگسالان نماینده ایران بود. وی در مسابقات قهرمانی آسیا نمایش درخشانی داشت و توانست باجرانگ پونیا را مغلوب کند. او توانایی شکست هر کشتی‌گیری در گروهش را دارد.

پیش‌بینی‌ها و مدال‌ها:

65 کیلو وزن عمیقی است اما حاجی علی‌اف می‌تواند پای ثابت فینال باشد. اگرچه او مقابل موسی کیف باخت اما به نظر می‌رسد علی اف همیشه سطح خود را در زمانی که مسابقات مهمتر است، بالا می برد.

طلا: حاجی علی اف از آذربایجان

نقره: رحمان عموزاد از ایران

برنز: اسماعیل موسی کیف از مجارستان و وازگن توانیان از ارمنستان

انتهای پیام/


11648943
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با پیروزی ۲ بر یک مقابل ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ صعود کرد و حریف ایران شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» براساس تصمیم هیئت مدیره تراکتور، حمید مطهری به کادر فنی ملحق و به عنوان دستیار اول سرمربی معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی به ۱۰ مدال رنگارنگ دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سید معین تقوی یک طلای دیگر برای کاروان ووشوی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به ارمغان آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی نمایندگان کشورمان در بخش ساندا به مدال طلای مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو دست یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است