اقتصادی 11:24 - 13 آذر 1399

اجرای کامل نظام مدیریت الکترونیک در وزارت راه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی در حاشیه نشست مشترک کمیته حمل و نقل و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اعلام جلوگیری از سفر هزار و ۸۰۰ نفر از مبتلایان کرونا، از اجرای نظام مدیریت الکترونیک به طور ۱۰۰ درصد از هفته آینده در این وزارتخانه خبر داد و گفت: هدف از این اقدام، کاهش مراجعات حضوری جهت حفظ سلامت مردم است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت راه و شهرسازی از روز نخست با عزمی جدی به عنوان مسئول پروژه حمل و نقل، تدوین و ابلاغ و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خودش قرار داد.

وی افزود: با توجه به تکالیفی که ستاد ملی مبارزه با کرونا به این وزارتخانه ابلاغ کرده بود تا تمامی شریان‌های اصلی، مبادی ورودی کشور و کریدورهای ترانزیتی فعال بمانند؛ این امر از سوی جامعه حمل‌ونقل اعم از هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی به نحو شایسته‌ای انجام شد.

اسلامی تاکید کرد: البته در بخش مسافری، به دلیل کاهش تقاضای سفر، این بخش دچار کمبودهایی شد و در نتیجه شرکت‌های فعال در این حوزه دچار زیان شدند.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری بسته حمایتی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که ستاد ملی کرونا به صنعت حمل و نقل کشور اختصاص داده بود، خاطرنشان کرد: اکنون ۶۰ درصد این مبلغ را شرکت‌ها دریافت کردند و پرداخت بقیه نیز در جریان است.

وی گفت: به رانندگان حمل و نقل مسافری بین شهری نیز تسهیلات ۶ میلیون تومانی برای هر نفر اختصاص داده شده است تا کاستی‌ها و ضررهایی که در نتیجه کرونا به آن‌ها وارد شد، جبران شود.

اسلامی عنوان کرد: بحث دیگر مربوط به قطع حضور اجباری مراجعان به ادارات بود که از سوی رئیس جمهوری مطرح شد و اکنون در وزارت راه و شهرسازی در حال اجراست. در حال حاضر در این وزارتخانه حدود ۸۲ درصد فعالیت‌ها الکترونیکی شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به امید خدا تا هفته آینده نظام مدیریت الکترونیک در این وزارتخانه تکمیل می‌شود و به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم وجود نخواهد داشت.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، سامانه‌ای از افرادی که تست PCR آن‌ها مثبت است در وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده و همه حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی تمامی تلاش‌شان را در این زمینه به نحو شایسته آغاز کرده‌اند.

اسلامی تاکید کرد: در جهت سلامت مردم و کنترل زنجیره انتقال ویروس، در این مدت کوتاه از مسافرت حدود ۱۸۰۰ نفر که تست کرونای آن‌ها مثبت بود جلوگیری کردیم.

وی افزود: تمهیداتی به منظور جلوگیری از سوار شدن افراد با تست کرونا مثبت به اتوبوس‌ها در بین راه‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تشکر از تلاش‌های وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: این قرارگاه اهتمام خاصی در جهت اعمال مدیریت در هماهنگی‌ها برای برقراری وضعیت بهداشتی در تمامی بخش‌های حمل و نقل فراهم کرده است.


10839056
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با بی‌سابقه دانستن بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان در ۳ روز اتفاق افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر کاهش نرخ‌های اجاره دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بنیاد مسکن روستایی گفت: تمامی واحدهای مسکن روستایی در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با پرداخت تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به رفع محدودیت‌های پروازی و بازگشت حالت عادی مسافران حتما از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک گفت: میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به لحاظ ارزش ۳۲.۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۲۵ محور شریانی و غیر شریانی در تمامی محور‌های جنوبی کشور همچنان به دلیل سیل و آبگرفتگی مسدود است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت میوه های نوبرانه را اعلام کرد و گفت: مغازه داران برمبنای فاکتور رسمی تنها مجاز به لحاظ حداکثر ۳۵ درصد سود هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر صمت گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه سرمایه‌گذاری انتقال آب به شهرک‌های صنعتی مورد تقاضا در نظر گرفته شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است