اقتصادی 16:09 - 07 مهر 1399

واگن پارس در آستانه واگذاری به مپنا/ اعتراض شرکت های ریلی

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که شرکت مپنا در حال خرید شرکت واگن سازی پارس است، انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی در نامه‌ای به معاون اقتصادی مرکز ملی رقابت، خواستار ورود این مرکز و شورای رقابت به موضوع این واگذاری شده است.

بر اساس آنچه این انجمن ادعا کرده، سهم مپنا و واگن پارس در مجموع از بازار تولید محصولات ریلی اعم از لکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری، ترنست و…، ۹۵ درصد سفارش‌های ساخت شرکت‌های حمل و نقل ریلی داخلی است که با ادغام این دو شرکت و خرید شرکتِ با بدهی و مشکلات مالی سنگینِ «واگن پارس» از سوی مپنا، عملاً فضای رقابت برای تولید این محصولات از سوی دیگر شرکت‌های واگن سازی را تنگ می‌کند.

لذا انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی خواهان حذف انحصار به وجود آمده در پی خرید واگن پارس از سوی مپنا با ورود شورای رقابت به این موضوع شده است.

گفتنی است مپنا بارها بر نداشتن انگیزه اقتصادی از این خرید تأکید کرده است.

بر اساس اعلام انجمن مذکور، وظیفه مپنا لکوموتیوسازی و وظیفه واگن پارس، واگن سازی است که دو حیطه کاملاً متفاوت از یکدیگر محسوب می‌شوند.


10738611
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باوجود بارش‌های یک هفته اخیر به ویژه در نواحی جنوبی کشور، همچنان شاهد کاهش بارندگی‌ها نسبت به وضعیت نرمال هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی گفت: متقاضیان خرید سرخابی‌ها قبل از ورود برای معامله نخست صلاحیت‌شان بررسی شد و سپس اجازه حضور در بازار سهام را پیدا کردند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در فروردین امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: صدور مجوزهای الکترونیکی و شناسه یکتا با پیگیری‌های انجام شده از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» گروه خودروسازی سایپا اولین مرحله از فروش فوق‌العاده وانت سایپا ۱۵۱ برای سال جاری را آغاز می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی از صدور هشدار قرمز و احتمال وقوع رعدوبرق و بارش‌های رگباری باران در استان‌های غربی کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صنعت وعده داد که تا پایان سال المان‌های اصلی اتوبوس‌های برقی داخلی‌سازی و بر مدت زمان گارانتی خودروها افزوده شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان، از امضای اسناد همکاری با این کشور در حوزه‌های حمل‌ونقلی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان مالیات گفت: با روش‌های داده کاوی ۱۴۰ شرکت دارای رفتار مشکوک به شرکت‌های صوری با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فاکتور صادر شده، شناسایی شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: علی رغم پیگیری‌های مکرر، تاکنون جایزه گندم توسط رئیس‌جمهور اعلام نشده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است