اجتماعی 20:06 - 31 شهریور 1399

برنامه‌های فرهنگی متروی تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، فرنوش نوبخت فرا رسیدن ۳۱ شهریور ماه سالروز هفته دفاع مقدس را به ملت ایران اسلامی به ویژه رزمندگان، جانبازان، آزادگان سرافراز و خانواده معظم شهدا و همکاران ایثارگر شاغل در شرکت بهره برداری مترو تبریگ گفت و افزود: به منظور پاسداشت هشت سال حماسه و دلاوری مردان و زنان این مرز و بوم و با هدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس ویژه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع و محوریت اصلی ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس حضور و نقش زنان در سال های دفاع مقدس می باشد گفت: به همین منظور فضای ایستگاه‌های منتخب متروی تهران و گذرگاه‌های فرهنگی به تناسب این موضوع و این ایام فضا سازی بصری می شوند.

مدیر عامل تصریح کرد: دو نمایشگاه عکس و پوستر با عنوان "ایستاده در باد" و "دفاع مقدس و زنان" به نقش زنان و مادران در روزهای دفاع مقدس می پردازد. همچنین نمایشگاه‌های عکس و پوستر با موضوع"هفته دفاع مقدس"، "گنج جنگ"، "معرفی باغ موزه دفاع مقدس"، "چشمه آفتاب"، "چهل چراغ" در ایستگاه های منتخب مترو از امروز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه به مدت یک هفته برگزار می شود..

نوبخت گفت: نمایشگاه اینفوگرافی "جنگ" با موضوع معرفی عملیات‌های انجام شده در طول دفاع مقدس و شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار در ایستگاه‌های تجریش، شادمان، نبرد، ابن سینا، پیروزی، ارم سبز، فرهنگسرا، سرسبز، تهرانپارس، میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، میدان انقلاب اسلامی و مصلی امام خمینی (ره) در معرض نگاه مسافران متروی تهران قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از نصب محتوای کتیبه‌های فرهنگی "با نوای کاروان ۲" شامل صوت فرماندهان جنگ، سرودها و قطعات حماسی دوران دفاع مقدس و سخنان شهید سید مرتضی آوینی بر روی سکوی ایستگاه‌های منتخب خبر داد و افزود: مسافران می توانند با استفاده از برنامه بارکد خوان گوشی همراه از این محتوا استفاده کنند. همچنین در بخش دیگر فضاسازی ایستگاه‌های مترو کتیبه‌های فرهنگی با محوریت و موضوع نقش مادران و همسران شهدای دفاع مقدس طراحی و مورد بازدید مسافران شهر زیرزمینی قرار می‌گیرد.

نوبخت با اشاره به تولیدات تصویری و رادیویی مترو افزود: تمامی نمایشگرهای داخل قطار و سکوها تصاویر موشن‌گرافی با عناوین "ما قوی هستیم"، "گرامیداشت هفته دفاع مقدس"، "ارتش" و "ما توانستیم" روزهای شور و حماسه هشت سال دفاع مقدس را به تصویر می‌کشند و با تولید محتوای صوتی ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از طریق رادیو مترو در تمامی ایستگاه‌ها پخش می‌شوند.

وی در ادامه گفت: با مشارکت دانشگاه امام علی (ع) برنامه روایتگری، فضاسازی محیطی و توزیع اقلام فرهنگی با موضوع وصیت‌نامه شهدای دفاع مقدس در ایستگاه متروی امام علی (ع) اجرا می‌شود. همچنین نمایش با موضوع دفاع مقدس در ایستگاه‌های دروازه دولت و میدان حضرت ولی‌عصر (عج) با مشارکت فرهنگسرای مترو و نمایش و هم‌خوانیدر ایستگاه تجریش با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری منطقه یک تهران اجرا می شود،

نوبخت در ادامه از برپایی کارگاه مشاوره حقوقی "یاوران عدالت" با مشارکت معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، میدان آزادی، تئاترشهر، دروازه شمیران، ارم سبز، تهرانپارس و میدان حضرت ولی‌عصر (عج) خبر داد و گفت: از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در متروی تهران برپایی نمایشگاه کتاب و ماکت دفاع مقدس با همکاری و مشارکت شهرداری منطقه ۱۴ در ایستگاه بعثت می باشد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری خاطرنشان کرد: ر این هفته با مشارکت باغ موزه دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی نیز از جمله رونمایی از سردیس سردار پرافتخار خیبر شهید همت در ایستگاه متروی شهید همت، گالری موزه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فضاسازی ایستگاهی، اجرای سرود و همخوانی، برپایی گالری موزه شهدای مدافع حرم و برپایی کلاس جنگ، گالری عکس نقش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دفاع مقدس و فضاسازی خاطره انگیز این دوران در ایستگاه‌های شهید همت و شهید حقانی و رونمایی از دیوارنگاره دفاع مقدس در محوطه بیرونی ایستگاه شهید حقانی با موضوع هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

نوبخت در پایان به ویژه برنامه"حسینیان عصر خمینی"اشاره کرد و افزود: به منظور گرامیداشت یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس، تمثال شهدای منتخب مناطق بیست و دو گانه شهر تهران در ایستگاه‌های مترو در هر منطقه به نمایش گذاشته می شود.

گفتنی است این برنامه ها به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برنامه ریزی و اجرا می گردد.


10727536
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است