استانی 12:22 - 07 آبان 1399

وجود وحدت از سلطه دشمنان بر جوامع اسلامی جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش وحدت بین علمای شیعه و سنی گیلان در مصلای امام خمینی (ره) رشت، اظهار داشت: خداوند در قرآن بر تمسک جستن به حبل الهی یعنی قرآن تاکید دارد و ما را از تفرقه نهی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اتحاد در میان امت اسلام نعمت محسوب می‌شود، گفت: دشمنان از دیرباز برای جدایی انداختن میان امت اسلامی بسیار تلاش کردند اما انقلاب اسلامی این نقشه درازمدت را نابود کرد.

وی تصریح کرد: وجود امر به معروف و نهی از منکر میان دو آیه که درباره تفرقه است، به معنای این بوده اگر کسی برای اختلاف افکنی میان مسلمانان اقدامی کرد یا خلاف آیات قرآن حرفی زد، باید امر به معروف و نهی از منکر شود.

امام جمعه رشت هدف از وحدت را یک امر ناشدنی و یک امر شدنی دانست و خاطرنشان کرد: امر ناشدنی این است که دشمنان بر جامعه اسلامی سیطره پیدا نکنند زیرا مسلمانان دارای قوانین اختصاصی برای اداره جامعه هستند و عزتی دارند که سایران از آن برخوردار نیستند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۱۰ میلیون مسلمان همانند شیخ زکزاکی در سرزمین این مرد بزرگ، آماده جانفشانی در راه اسلام هستند، بیان کرد: اشتراکات میان مسلمانان بسیار بیشتر از نقاط غیرمشترک است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مسئله وحدت را یک راهبرد برای خود قرار داده است، افزود: وحدت در جامعه ایرانی به عنوان یک اصل لازم پذیرفته شده و روز جهانی قدس یک حرکت راهبردی نظام جمهوری اسلامی به منظور بیان وحدت میان مسلمانان است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی روز آتش سوزی مسجدالاقصی را به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری کرد، بیان داشت: اختلاف چند روزه میان روز ولادت پیامبر بین شیعه و سنی باعث شد که این بازه زمانی به عنوان هفته وحدت نامگذاری شود و رهبر معظم انقلاب نیز برای اولین بار این پیشنهاد را ارائه کردند.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر هشدار جدی و مبارزه عملیاتی با گروه‌های تروریستی دنیا توسط جمهوری اسلامی، تصریح کرد: هشدار جمهوری اسلامی نسبت به سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی، یکی از اقدامات عملی ما برای مبارزه با اختلاف افکنی است زیرا عده‌ای به نام شیعه و سنی درصدد اختلاف افکنی میان مسلمانان هستند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با داشتن مبانی الهی در این چند سال به دنیای اسلام فهماند که راه تفرقه را نمی‌رود و با آن مبارزه می‌کند، گفت: ما در سایه وحدت با یکدیگر برادر شدیم و اگر عنایت الهی نبود با این حجم از تبلیغات فرهنگی دشمن، سرنوشت ما نامعلوم نبود.


10783691
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است