استانی 18:05 - 13 مرداد 1399

سازمان صمت اردبیل دخالتی در بازار گوجه‌فرنگی ندارد

رامین صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جوابیه روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل مبنی بر اینکه متولی بازار و مدیریت تنظیم آن در خصوص کشت گوجه فرنگی وزارت صمت و به تبع آن سازمان صمت استان است، عنوان کرد: محصول کشاورزی گوجه فرنگی جزو کالاهای مشمول قیمت گذاری وزارت صمت نیست و این سازمان هیچ‌گونه مسئولیت و یا دخالت در بازار عرضه و فروش این محصول ندارد.

وی با بیان اینکه میزان عرضه و تقاضا در بازار تعیین کننده نرخ محصول گوجه فرنگی است اظهار کرد: می‌بایست در کنار تولید این محصول صنایع تبدیلی مرتبط نیز ایجاد شود که ضمن تأمین نیازهای داخلی صادرات نیز صورت بگیرد.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل خاطرنشان کرد: از حدود ۲ سال پیش نیز صدور تمامی مجوزهای مرتبط با صنایع کشاورزی از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی انتقال یافته است و این سازمان در استان اردبیل به بحث صدور مجوز دخالت نمی‌کند.

صادقی بیان کرد: با تلاش‌های مسئولان استان و طبق اطلاعات کسب شده با افتتاح کارخانه جدید در چند روز اخیر مشکل کشاورزان در این حوزه حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آشفتگی‌های به وجود آمده در بازار عرضه و تقاضای سیمان اردبیل اشاره کرد و گفت: با توجه به رونق ساخت و ساز مسکن و اجرای پروژه‌های عمرانی در استان مصرف این کالای ساختمانی افزایش یافته بود که با ورود به موقع مراجع ذی صلاح این مشکل در استان حل شده و هیچ‌گونه کمبودی در بازار نداریم.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل تولید روزانه سیمان در استان را ۶ هزار تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تمامی مصارف سیمان برها، پروژه‌های عمرانی و مصارف خانگی سیمان با قیمت دولتی تأمین و مابقی به خارج از استان صادر می‌شود.

صادقی دلایل ایجاد آشفتگی در بازار را انبار خانگی توسط مردم و ورود دلالان با همدستی تعداد محدودی از عاملین توزیع سیمان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه کمبودی در خصوص تأمین کالاهای اساسی در استان نداریم و علت بالا بودن قیمت کالاهایی همچون برنج و یا گوشت مرغ مربوط به بالا بودن نرخ ارز است.

وی با بیان اینکه در استان افزایش جوجه ریزی را شاهد هستیم افزود: عمده دلیل بالا بودن نرخ گوشت مرغ، وارداتی بودن نهاده‌های دامی است که انتظار داریم با تدابیر کشوری قیمت این کالای اساسی کاهش یابد.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل در پایان از عرضه شکر به قیمت ۸,۵۰۰ تومان در فروشگاه‌های مجاز خبر داد و گفت: در خصوص این محصول نیز هیچ گونه کم و کاستی وجود ندارد.


10650800
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است