بین‌الملل 01:19 - 29 خرداد 1400

«جوزف بورل» خواستار ادامه تعهد ایران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک پیام توئیتری با اشاره به دیدار خود با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نوشت: «با ظریف دیدار کردم تا درباره برنامه جامع اقدام مشترک گفتگو کنیم. از پیشرفت حاصل شده طی هفته‌های گذشته استقبال شد، اما تصمیم سخت باقی مانده است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این پیام می‌نویسد: «بهره گیری از فرصت سیاسی مهم است و همه باید انعطاف پذیر باشند. با توجه به انتخابات امروز ریاست جمهوری، من خواستار ادامه تعهد ایران شدم».

گفتنی است، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امورخارجه ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در دیدار با جوزف بورل ضمن مرور آخرین وضعیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین بر رویکرد کشورمان در خصوص لزوم رفع تحریم‌های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تجربه تلخ مردم ایران در مورد عهدشکنی آمریکا در زمان ترامپ، ابراز امیدواری کرد مذاکرات در حال انجام در وین، نتیجه بخش باشد.

جوزف بورل نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات وین، به مرور آخرین وضعیت خاورمیانه، افغانستان و آمریکای لاتین پرداخت.


11112124
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس پاکستان از حمله انتحاری به یک خودروی حامل کارگران ژاپنی در کراچی پاکستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انتخابات پارلمانی هند که به عنوان طولانی‌ترین انتخابات جهان شناخته می‌شود از امروز جمعه آغاز شده و قرار است تا ماه ژوئن ادامه داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است