ورزشی 13:47 - 07 مهر 1399
کارشناس والیبال ایران‌گفت: فعلا لیگ برتر والیبال به زمان نیاز دارد و کیفیت‌ تیم‌ها از نیم فصل دوم مشخص می‌شود.

عطایی: کیفیت لیگ‌ والیبال از نیم فصل دوم مشخص می‌شود

بهروز عطایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی تیم هراز آمل مقابل سایپا در هفته چهارم لیگ برتر والیبال توضیح داد: بازی سختی بود و می‌دانستیم که کار بسیار دشواری در پیش داریم. سایپا تیم با کیفیت و قدرتمندی است طبیعی بود بازی مقابل این تیم سخت باشد. با توجه به اینکه از اسفند سال گذشته تا شروع لیگ همه بازیکنان والیبال ایران از فضای مسابقات دور بودند، طبیعی است که در شروع لیگ همه دچار چالش باشند که اینطور هم بود.

او ادامه داد: پیش بینی ما این بود که کیفیت مسابقه‌ها پایین باشد، اما این مسئله از یک جایی به بعد کنترل شد. از تیر ماه ۷۰ درصد تیم‌ها تمرینات خود را شروع کردند که تنها به دلیل بازی نکردن بازیکنان تنها یکسری نقاط ضعف در بحث فنی باقی ماند. در هفته‌های اول، دوم و سوم هم این فضا برای تیم ما نیز وجود داشت و پیش بینی می‌کردیم که بازی‌های سختی داشته باشیم.

عطایی ادامه داد: در هفته اول با تیم‌ پیکان بازی داشتیم که پیش بینی یک بازی سخت را داشتیم اما به دلیل بیمار بودن پاسورهای پیکان کار برای ما راحت‌تر شد. در سه هفته بعدی اما ما با سه تیم مدعی لیگ یعنی فولاد سیرجان، سپاهان و سایپا بازی داشتیم که طبیعی بود کار مقابل آن‌ها سخت باشد. در دو بازی قبل با وجود اینکه خوب بازی کردیم، حریفان بهتر از ما بوده و به پیروزی رسیدند، اما رفته رفته بازیکنان ما به این خودباوری رسیدند که توانایی برد مقابل مدعیان را دارند و نهایتا در هفت چهارم سایپای قدرتمند را شکست دادیم.

او افزود: ما در هر بازی بهتر شدیم که نشان می‌داد روند خوبی را طی می‌کنیم، این روند ادامه داشت تا اینکه‌ بازی دو هیچ باخته مقابل سایپا را سه بر دو پیروز شدیم. مقابل سایپا بازی خوب و فنی بود که امیدوارم بازی‌های لیگ چنین ویژگی داشته باشد.

سرمربی تیم والیبال هراز آمل، در پاسخ به این سوال که آیا لیگ به سطح فنی قابل قبولی رسیده است؟ توضیح داد: خیر، به نظرم هنوز لیگ ما زمان لازم دارد و اوج مسابقات لیگ را از نیم فصل دوم می‌توانیم ببینیم. بعضی تیم‌ها آماده هستند و بعضی‌ها نیستند. شخصا معتقدم اثرات کار فنی مربیان از نیم فصل دوم در تیم‌ها دیده می‌شود. امیدوارم در پایان لیگ امسال بازیکنان پرورش یافته بهتری را برای تیم ملی آماده کنیم.

او در مورد ۱۵ تیمی شدن لیگ والیبال نیز گفت: در لیگ‌های مختلف و بزرگ دنیا از جمله ایتالیا، لهستان و آلمان هم تیم‌های سطوح اولیه با تیم‌های سطوح پایین اختلاف سطح دارند. به عنوان مثال تیم سیه‌نا تنها با یک برد کارش در لیگ ایتالیا تمام شد. به هر حال در همه جای دنیا نیمه بالای جدول تیم‌های قدرتمند و نیمه دوم جدول تیم‌های سطح پایین‌تر هستند. با این‌ وجود به نظر من ۱۲ تیم برای لیگ ایران مطلوب‌تر بود، اما با توجه به تقاضاها و اهمیت حفظ سرمایه گذاران در والیبال، فدراسیون این تصمیم را گرفت که تعداد تیم‌های لیگ افزایش پیدا کند، وگرنه در شرایط مطلوب لیگ ما باید نهایتا با ۱۲ تیم پیگیری شود.

عطایی در مورد بازی پیش روی تیم هراز نیز گفت: بازی پیش روی ما با اراک است که اطلاعات کافی از آن‌ها نداریم. سعی می‌کنیم انرژی کامل خود را روی بازی بگذاریم. تیم اراک جوان است و انگیزه زیادی در خانه دارد، باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم.

سرمربی تیم هراز، در پاسخ به این سوال که آیا شرایط بازیکنان این تیم از نظر بیماری و مصدومیت برای بازی هفته پیش رو مساعد است؟ توضیح داد: ما کاملا پروتکل‌ها را اجرا می‌کنیم و هر ۱۰ روز تست می‌گیریم. به جز آن مرحله اول که مشکلاتی برای چند نفر از بازیکنان ما در تیم بود، سعی کردیم پروتکل‌ها را درست‌تر و دقیق‌تر اجرا کنیم ‌که خدا را شکر تا الان دیگر مشکلی نداریم. 

او در پاسخ به این سوال که آیا از نحوه رعایت پروتکل‌ها در مسابقات لیگ رضایت دارد؟ توضیح داد: با توجه به اینکه ما در این‌ چهار هفته سه بازی را میزبان بودیم و تنها یک بازی در اصفهان داشتیم خیلی نمی‌توانم نظر بدهم، اما ما خیلی دقیق پروتکل‌ها را رعایت ‌می‌کنیم و در اصفهان هم واقعا شرایط خوبی حاکم بود. در مجموع اما ناظرین فدراسیون نقش مهمی در این موضوع دارند و می‌شود سخت گیری مثبتی در این زمینه باشد تا سلامت همه حفظ شود. امیدوارم همه در تلاش باشیم تا این بیماری را شکست دهیم.

انتهای پیام


10738240
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است