گوناگون 17:00 - 11 آذر 1401

ضرورت همکاری سازمان سنجش و روسای دانشگاه‌ها برای برگزاری کنکور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان سنجش، دکتر عبدالرسول پورعباس در نشست نمایندگان تام‌الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون‌های سراسری استان‌ها گفت: برگزاری آزمون سراسری یک اقدام ملی بوده و نیازمند وفاق ملی است که برگزاری مطلوب آن همراهی بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله مسئولان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را می‌طلبد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص چگونگی برگزاری آزمون‌های سراسری در حدود ۲۲ کشور جهان از جمله ایران، گفت: در کشور چین آزمون ورودی دانشگاه‌ها با شرکت حدود ۱۲ و نیم میلیون نفر نخستین آزمون گسترده جهان برگزار می‌شود و در ایران نیز سازمان سنجش آموزش کشور مجری برگزاری آزمون‌های سراسری با حضور تعداد زیادی از داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جایگاه ویژه نمایندگان تام‌الاختیار در برگزاری آزمون‌ها، گفت: سازمان سنجش علی‌رغم تعدد آزمون‌ها به خصوص برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت برنامه‌ریزی مناسبی برای هموار ساختن پذیرش عادلانه داوطلبان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش دارد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت در دی ماه سال ۱۴۰۱ و تیر ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و لازم است همکاری و تعامل مناسب و گسترده‌ای بین سازمان سنجش و روسای دانشگاه‌ها برای برگزاری این آزمون صورت گیرد.

پورعباس گفت: مبنای برگزاری این آزمون مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای سنجش و پذیرش دانشجو و بر این اساس روسای دانشگاه‌های معین به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار وزیر علوم در برگزاری آزمون‌های سراسری فعالیت خواهند کرد.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری آزمون‌ها هوشمند و بدون کاغذ در آینده گفت: روسای دانشگاه‌ها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب می‌توانند زمینه برگزاری آزمون‌های برخط و هوشمند را برای سال های آینده فراهم کنند که این اقدام بسیاری از مشکلات برگزاری آزمون‌ها را کاهش خواهد داد.


11753409
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است