استانی 12:17 - 19 بهمن 1401

فعالیت ۴ میلیون واحد صنفی در کشور/اجرای طرح آموزش در محیط کار

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین حسینی نیا صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و بر این اساس طرح «آموزش در محیط واقعی کار» را با استفاده از تجربه خودمان و دیگر کشورها به‌روز رسانی کردیم.

وی افزود: طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار یا همان استاد و شاگردی قدیم در سطح کشور در دست اجراست و تلاش کردیم مسائل و مشکلات قبلی از جمله مسائل کارفرمایی، بیمه و مسائل تأمین اجتماعی رفع شود.

به گفته حسینی نیا، افراد در این طرح با دریافت آموزش در محیط کار، مجموعه‌ای از مهارت‌ها را یاد می‌گیرند و در پایان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند

وی افزود: وقتی جوان ما فعالیت‌های کارفرما را مشاهد می‌کند که چگونه درآمدزایی دارد، انگیزه می‌گیرد تا زودتر کار را یاد بگیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: مهارت‌آموزی از کارفرما مهارت‌های نرم از جمله بنگاه‌داری، دخل و خرج و برخورد با مشتری و حتی نحوه تهیه مواد اولیه را در قالب یک بسته آموزشی فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود چهار میلیون واحد صنفی در سطح کشور، افزود: از این تعداد حداقل یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی توانایی ورود به این طرح را دارند که اگر هر واحد یک نفر را را جذب کند به طور متوسط یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می‌شود که از کل ظرفیت آموزش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بیشتر است.

حسینی‌نیا تصریح کرد: اجرای موفق طرح استاد و شاگردی نیازمند فرهنگ‌سازی است از طرفی باید اصناف را به عنوان یک وظیفه ملی در این طرح فرا بخوانیم و از اصناف خواسته‌ایم ابتدا ارائه آموزش را از دوستان و آشنایان و بعد دیگران شروع کنند.

وی با اشاره به نگاه مثبت مجموعه نظام به موضوع مهارت‌آموزی گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص با تاکید بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌فرمایند که در کنار علم نیاز به پنجه‌های کارآمد هم داریم که وظیفه اصلی آن برعهده ما است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: ما در این زمینه پای کار آمده‌ایم و امیدواریم با کمک مردم، بخش خصوصی، دولت و افراد صاحب نفس از جمله حضرتعالی با تشویق جوانان به مهارت‌آموزی، پای کار آمدن خیرین و بخش خصوصی مجموعه ما بیش از پیش همراهی شود.

وی مهارت‌آموزی را سر حلقه زنجیره سعادتمندی جوانان دانست و گفت: وقتی جوان مهارت دارد در زمینه شغلی، تشکیل خانواده و درآمدزایی نیز موفق خواهد شد.

حسینی‌نیا اضافه کرد: خیلی از انحرافات در جامعه بر می‌گردد به اینکه برخی افراد در مسیر درستی نیامده‌اند و فاقد مهارت هستند.

وی گفت: افرادی که در زندان‌ها آموزش فنی و حرفه‌ای می‌بینند، درصد بازگشت آنان به زندان یک سوم افرادی است که مهارت ندیده‌اند.


11808798
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است