استانی 17:51 - 31 شهریور 1399
ایسنا/قم رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) از برگزاری رویداد کمند در این واحد دانشگاهی خبرداد.

دانشگاه حضرت معصومه(س) میزبان رویداد کمند

در روز سی و یکم شهریور ماه، نشستی با محوریت مهارت اموزی و کارآفرینی دختران تحت عنوان رویداد کمند در سالن کنفرانس دانشگاه حضرت معصومه قم(س) تشکیل شد.

ابراهیم عبدی پور ریاست دانشگاه حضرت معصومه(س)ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و درود بر امام شهیدان و ایثارگران و رزمندگان بیان کرد: کار، فی نفسه ارزش است. کار اگر همراه با نوآوری باشد،موجب رشد و پیشرفت انسان و تعالی جامعه خواهد بود در این راستا،دانشگاه حضرت معصومه در استان قم افتخار میزبانی این رویداد ارزشمند "کمند" کار، مهارت و نواوری دختران را دارد که زمینه ساز رواج فرهنگ ابتکار و نوآوری و پوشش و کارآفرینی در میان دانشجویان عزیز ما است.

وی افزود: این دانشگاه تک جنسیتی تلاش می کند برای رشد و پیشرفت و اعتلای زنان سرزمین و دخترانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند . امید است بانوان عزیز کشور با رشد روز افزون در جامعه نقش آفرینی کنند و قله های پیشرفت رو بپیمایند.

رییس دانشگاه حضرت معصومه تصریح کرد: ما توانستیم سه برنامه در راستای مهارت افزایی و توانمند سازی طراحی کنیم اولین برنامه در رابطه با مهارت‌های عمومی زندگیست که هر دانشجو در طول چهار سال زندگی بتواند این مهارت هارا کسب کرده و آن‌هارا ارتقا بدهد. دومین برنامه این است که هر دانشجویی در هر رشته تحصیلی بتواند مهارت های لازم را در رشته تخصصی خود به دست بیاورد. وی افزود: در گذشته آموزش‌ها بر محور معلومات نظری بوده است اما چه بهتر خواهد بود که دانش و تخصص دانشجو با دانش فنی همان رشته همراه باشد؛ یعنی مهارت هایی که دانشجو بتواند آموخته‌ها را به کار بگیرد و در جامعه توانمدی های خود را به رخ بکشد. زمانی که این اتفاق بیافتد حتی اگر ایشان در یک نهاد استخدام نشوند خودشان میتواند کارآفرین باشند. یعنی در رشته خود بتوانند با ابتکار،شغل‌های جدیدی ایجاد کنند و نه تنها خودشان مشغول باشند بلکه بتوانند افراد دیگر رو به کار بگیرند و گروه شغلی ایجاد کنند.

وی گفت: برنامه سوم این است که دانشجویان در کنار آموزش و کسب مهارت های لازم، یک سری فنون و مهارت‌های دیگر اعم از مهارت های عمومی برای اشتغال را کسب کنند. برای مثال مهارت هایی مانند زبان تخصصی و رایانه و ... که هر فردی میتواند با وجود هر شغلی به صورت جانبی توانمند بشود که به این صورت اگر نتوانست در عرصه کار و اشتغال در رشته خود موفق باشد با سایر مهارت ها بتواند شغلی ایجاد کرده و کسب درآمد کند.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س)، بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که حرفه های جانبی که به دانشجویان عزیز می آموزیم نقش آسیب زنننده ای به نقش محوری بانوان در حوزه خانواده نداشته باشد بلکه کمک کننده و مفید واقع شود.

عبدی‌پور در پایان گفت: هم اکنون هم به لطف خدا و هم تلاش بانوان، زنان در نقطه خوبی قرار دارند اما برای قرار گرفتن در جایگاه های بالاتر در جامعه نیاز به تلاش مضاعف و پیگیری مستمر وجود دارد.

انتهای پیام


10727405
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است