استانی 21:52 - 06 بهمن 1400

تردد خودرو و صنایع عامل اصلی آلودگی هوای ملارد است

مهناز مدیران در گفت و گو با خبر نگار مهر با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مقدار آلودگی هوا مربوط به تردد خودروها است، اظهار داشت: متأسفانه طرح خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه با موفقیت پیش نرفته و از آنجایی که استان تهران، البرز و مرکزی سه مرز شهرستان ملارد است باعث تردد خودرو به ویژه خودروهای سنگین و باری در این منطقه شده و فرآیند آلودگی هوا را افزایش می‌دهند که در این راستا باید با سختگیری و جدیت معاینات فنی خودرو بخش مهمی از آلودگی‌ها را کم کنیم.

وی به تعداد زیادی مراکز صنعتی که منجر به آلودگی هوا می‌شوند نیز پرداخت و گفت: صنایع و مراکز تولیدی نیز در آلودگی هوا سهم دارند که تا پایان سال ۳۷۲ مورد رفع آلودگی هوا شامل (کارگاه‌های تولید زغال، ریخته گری و …) ساماندهی شده اند.

رئیس اداره محیط زیست ملارد به یکی از کانون‌های اصلی آلودگی در شهرستان ملارد اشاره کرد و افزود: مرکز دفن زباله و پسماند اختر آباد یکی از کانون‌های مهم در آلودگی هوای این شهرستان محسوب می‌شود و این موضوع را با چندین تذکر به مدیریت پی گیر بوده ایم.

وی تصریح کرد: وجود پسماندهای قدیمی در این مرکز باعث تولید گاز متان و بروز آتش سوزی و آلودگی هوا می‌شوند و برای رفع بخشی از مشکلات مدیریت مجموعه را موظف کردیم که محیطی را با لوله گذاری و سلول بندی کنند تا با انتقال پسماند به این محیط از ایجاد خطرات جدی جلوگیری شود.

مدیران ادامه داد: شیرابه‌های مرکز دفن زباله اختر آباد باید به صورت جدی کنترل شود تا خطرات ناشی از شیرابه‌ها کنترل و به حداقل برسد.

وی یاد آور شد: احداث مرکز دفن زباله سوز در این مجموعه می‌تواند مؤثر در کاهش آلودگی باشد که دراین رابطه نیز با یک شرکت دانش بنیان مذاکره نموده ایم.

مدیران افزود: عدم تعیین محدوده دفن و انبار نیز بخشی از مشکلات است و از آنجایی که این منطقه در مسیر باد قرار دارد باعث انتشار آلودگی در فضای بیشتر می‌شود.


11428367
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است