استانی 11:11 - 05 مهر 1400

تاریخ ثابت کرد که دفاع مقدس محوری‌ترین الگوی مقاومت جهانیان است

منصور پورجم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به مشقت‌های دوران هشت ساله دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس مصداقی از افتخار آفرینی ملت بزرگ ایران اسلامی و برگ زرینی دیگر از مجاهدت و فداکاری مردم شریف ایران است که فرزندان خلف این خطه حسینی اردبیل نیز با تاسی از ائمه اطهار و معصومین (ع) و رهبری داهیانه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با فداکاری و از جان گذشتگی خودشان، نظام مقدس اسلامی و میهن عزیز را حفظ کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک مقدس این سرزمین به دست دشمنان این نظام بیفتد.

وی افزود: رزمندگان اردبیلی جز اعزامی‌های خط شکن در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند و سرداران بنامی چون شهیدان داور یسری، شاپور برزگر، بنی هاشم، بنامعلی محمدزاده و… با جان و دل صحنه جنگ را فرماندهی می‌کردند.

این یادگار دفاع مقدس بیان کرد: در دوران طلایی دفاع مقدس که رشادت‌ها اوج گرفته بود، بیشترین کمک و پشتیبانی جبهه توسط مردم آذربایجان و بخصوص اردبیلی‌ها انجام می‌شد.

پورجم عنوان کرد: دوران دفاع مقدس علی رغم برخی رخدادهای ناگوار همچون شهادت دوستان و دل سوختگان انقلاب، دستاوردهایی هم در پی داشته است که می‌توان به خودباوری، خودکفایی در خیلی از عرصه‌های توسعه کشور اشاره کرد که این امر مهم از دستاوردهای جنگ تحمیلی و مقابله با دشمنان اسلام بوده است.

وی اضافه کرد: رزمندگان اردبیلی در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلفی با روحیه بالای ایثار، از خودگذشتگی، شهادت طلبی، اخلاص، ایمان و صداقت خودشان را به منصه ظهور رسانده و نمایش دادند و تقدیم چندین هزار شهید والا مقام، جانباز و آزاده گواه صادق دیگری از این ادعا و رشادت هاست.

تاریخ ثابت کرد که دفاع مقدس محوری‌ترین الگوی مقاومت جهانیان است

این رزمنده دفاع مقدس اردبیلی ادامه داد: در سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان بایستی به فرمایشات راهگشای حضرت امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب عمل کرده و برابر وصیت غالب شهدا سرباز راستین اسلام ناب محمدی (ص)، پشتیبان مقام عظمای ولایت باشیم و نگذاریم در پیچ و خم زندگی‌های روزمره این جانفشانی‌های شهیدان و ایثارگران و خاک خوردگان جبهه‌ها فراموش شوند و قطعاً بر همه آشکار است که این امنیت و آسایش کنونی مدیون و مرهون این بزرگواران است.

پورجم تصریح کرد: دشمنان اسلام و میهن عزیز نیز بدانند کماکان رویش‌های انقلاب اسلامی ادامه دارد و نمونه بارز آن مجاهدت‌های مدافعین حرم و اخیراً هم ایثارگری جوان ۱۵ ساله ایذه ای، شهید علی لندی بود که با از خودگذشتگی بانی نجات جان همنوعان خود گردید. وی افزود: اگر بخواهیم نظام مقدس جمهوری اسلامی با صلابت تر از گذشته باشد، بایستی مسئولان بیش از پیش خادم راستین ملت، مطیع رهبر و رهرو راه پر تلالو شهدا باشند و قطعاً تفکر جهادی و بسیجی نیز حصول این اهداف را سرعت می بخشد.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس همچنین خاطرنشان کرد: به ارواح پاک شهدای اسلام، شهدای عزیز دفاع مقدس، مدافعین حرم و امام شهیدان و آرزوی سلامتی حضرت ولی عصر (عج) و نایب برحق ایشان مقام معظم رهبری درود می‌فرستم و امیدوارم حفظ دستاوردها و ارزش‌های دوران هشت ساله دفاع مقدس، در مسیر حفظ و تداوم راه انقلاب شکوهمند اسلامی و تحقق آرمان‌های نظام مقدس اسلامی، بیش از پیش تلاش و کوشش کرده و شرمنده خون پاک و مطهر شهیدان و رشادت‌های ایثارگران نباشیم‌.


11246376
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است