گوناگون 16:10 - 01 بهمن 1399

مسئولیت پذیری دانشگاه‌ها در برابر بحران کرونا نمره قبولی گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی خاکی صدیق در اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ که در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است، گفت: دانشگاه‌های ما همواره مسئولیت پذیر بوده و اگر دانشگاه‌های ما کار خود را درست انجام نمی‌دادند وضعیت کشور اینگونه نبود، دانشگاه‌ها علیرغم کم لطفی‌هایی که برخی‌ها در طول دو تا سه دهه اخیر به دانشگاه‌ها داشته اند با این وجود کار خود را درست انجام داده اند و پاسخگوی نیازهای جامعه در زمینه‌های مختلف بوده اند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: اوج پاسخگویی دانشگاه‌ها در بحران هاست و جدی ترین بحرانی که در چند دهه اخیر با آن مواجه بودیم بیماری کووید ۱۹ بود. دانشگاه‌های ما در این زمینه فعالیت‌های بسیار خوبی داشتند که یکی از آن محورها در زمینه آموزش است.

وی ادامه داد: در اوایل اسفند سال ۹۸ زمانی که این بیماری رخ داد دانشگاه‌های ما آماده پذیرش این حجم از آموزش مجازی نبودند اول می‌گفتند که ترم را تعطیل کنیم ولی با توجه به ادامه دار بودن این وضعیت، دانشگاه‌ها با مسئولیت پذیر بودن خود در زمینه آموزش بسیار خوب عمل کردند و بالای ۹۷ درصد آموزش الکترونیکی انجام شد.

خاکی صدیق ادامه داد: همچنین سوگیری‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در این مدت خوب بود، در بخش نظری هم مقاله‌های زیادی در زمینه کووید ۱۹ چاپ شده است. همچنین دانشگاهیان و اساتید همانند دیگر مردم خدمت رسانی و فعالیت‌های جهادی در این زمینه داشتند.

وی افزود: در مجموع با یک ارزیابی منصفانه می‌توان به مسئولیت پذیری دانشگاه‌ها در برابر بحران کووید ۱۹ نمره قبولی داد.

خاکی صدیق ادامه داد: البته ما با مشکلی مواجه بودیم که با توجه به کثرت مؤسسات و دانشگاه‌ها از لحاظ کمی نیز باعث شد این کارها نمود زیادی نداشته باشد.

وی همچنین گفت: در بحث آموزش‌های مجازی و کیفیت آن و تولید محتواهایی که در این زمینه صورت گرفته دانشگاه‌های کشور ما به ویژه دانشگاه‌های تراز اول تفاوتی با دانشگاه‌های خوب اروپایی ندارند.

خاکی صدیق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: البته مشکلات اینترنت، شبکه ارتباطی برای انتقال دیتا و بحث برق وجود دارد که خارج از اراده دانشگاه است ولی دانشگاهیان توانسته اند وظیفه حرفه ای خود را در این مقطع زمانی ایفا کنند.


10913201
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است