استانی 20:52 - 05 خرداد 1401

موانع موجود بر سر راه ثبت جهانی ماسوله برداشته شود

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی روند ثبت جهانی ماسوله اظهار کرد: ماسوله جایگاه ویژه ای در کشور و دنیا داشته و به عنوان میراثی ماندگار از گذشتگان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر ضرورت پاسداری از این میراث گرانبها برای سپردن آن به دست آیندگان، افزود: با وجود پیگیری‌ها و اقدامات مسئولان برای ثبت جهانی ماسوله در یونسکو، برخی از مسائل اساسی باقی مانده که باید در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

فکور با بیان اینکه ثبت جهانی ماسوله فرصت‌های ارزشمندی برای شهرستان، استان و کشور ایجاد می‌کند، اضافه کرد: علاوه بر مدیریت پراکندگی کابل‌های برق و مخابرات که سیما و منظر ماسوله را تحت الشعاع قرار می‌دهد، در خصوص تأمین روشنایی معابر این شهر تاریخی نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

فرماندار فومن با اشاره به جمع آوری کابل‌های مخابرات و بی سیم کردن تلفن در ماسوله در ۱۰ روز آینده، تصریح کرد: با توجه به لزوم ساماندهی وضعیت دفع فاضلاب در ماسوله، هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های متولی برای اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب ماسوله به عنوان تعهد ایران، به یونسکو در دستور کار قرار گرفته است.

فکور در ادامه به بازدیدهای متعدد از وضعیت ماسوله، از برنامه ریزی برای ایجاد پارکینگ و مدیریت بار ترافیک در ماسوله اشاره کرد و گفت: وضعیت ساختمان نیمه کاره خانه معلم ماسوله باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در حال حاضر جمع آوری این سازه از برنامه‌های اولویت دار فرمانداری شهرستان فومن است و تصمیم درباره مسائل بعدی آن با هماهنگی دستگاه قضا صورت می‌پذیرد.

فکور با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت فضای مزار شهدای گمنام ماسوله با رعایت تمام الزامات فنی و اقتضائات مذهبی، ادامه داد: پیگیری‌های لازم در خصوص طرح اطفای حریق در ماسوله به عنوان تعهدات ایران به یونسکو انجام شده است.

فرماندار فومن همچنین اظهار کرد: پیگیری لازم برای ساماندهی اقامتگاه‌ها و کیوسک‌های بین راهی توسط اداره راهداری انجام شده است.


11574515
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است