گوناگون 12:33 - 12 بهمن 1401

یازدهمین طرح قرار دوازدهم تهران همزمان با سراسر کشور اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین اجرای طرح قرار دوازدهم امروز با محوریت توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه همزمان در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور در بقعه شیخ طرشتی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: حضرت عیسی (ع) در همان گهواره می‌فرمایند من بنده خدا هستم، خدا به من وحی کرده و کتاب و قانون داده است. خداوند مرا نبی و مبارک قرار داد؛ انسان در هر مکانی که گام بر می‌دارد باید مبارک باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: مساکن و محل سکونت انسان باید طیب باشد، مسکنی طیب می‌شود که در آن آوای الهی به گوش برسد، روابط اسلامی و عدل، انصاف، اخلاق، تدین و احترام حاکم باشد. یکی از آثار مبارک بودن آن است که انسان درد دردمندان را درک کند.

وی بیان داشت: سازمان‌ها، نهادها، مسئولان و دیگر افراد لازم است تمرین مبارک بودن را داشته باشند. مبارک بودن به معنای برکت دار بودن و انفاق کردن است. اطعام کردن و دستگیری از نیازمندان نیز از جمله برکت دار بودن به شمار می‌رود. اسلام می‌فرماید نسبت به دیگران نیکی کنید که یکی از مصادیق نیکی کردن انفاق است، افراد جامعه اگر مازاد خود را انفاق کنند در کشور شاهد یک نهضت خواهیم بود. امروزه نهادهای بسیاری در کمک رسانی به نیازمندان در اقصی نقاط کشور فعالیت می‌کنند که این امر به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.

خاموش عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیام خدا و حریت دینی و اسلامی را در جهان مطرح کرد و حریت در بندگی خداست، این حریت در بحث انقلاب اسلامی با حریت اسلامی گره خورده است. انقلاب اسلامی در برابر نظام استکبار و طاغوت ایجاد شد و در برابر طاغوت ایران قیام کرد و او را ساقط ساخت اما این به معنای آن نیست که همه طاغوت‌ها تمام شده باشند چرا که آن شیطان اکبر وجود دارد و علیه انقلاب اسلامی شیطنت می‌کند تا جایی که حتی در عرصه صادرات نیز ایران را تحریم کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طاغوت زمانه توفیقات جمهوری اسلامی را برنمی تابد بنابر این اقدام به سنگ اندازی می‌کند. ابلیس در نظام خلقت مطرود است کار طاغوت همین است که بر سر دیگران بزند و بر آنها حکومت کند امروز طاغوت جهانی نیز همین کار را می‌کند و عربستان مصداق بارز همان همین سخن است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد نصیری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: یازدهمین قرار دوازدهم با اهدای جهیزیه و بسته‌های معیشتی امروز با استفاده از ظرفیت خیرین و موقوفات اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۱۳ بقعه متبرکه در تهران وجود دارد و این یک ظرفیت بسیار خوب به شمار می‌رود گفت: به ازای هر ۳۸ هزار نفر در استان، یک بقعه متبرکه و امامزاده محل اجرای اهداف و مأموریت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است؛ یک هزار و ۵۱ موقوفه و ۱۵۴ هزار رقبه اعم از متصرفی، غیرمتصرفی و اشتراک‌التولیه در استان وجود دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه ۳۳ موقوفه در حوزه ازدواج در استان تهران وجود دارد، افزود: امروز ۲ هزار بسته معیشتی و اقلام جهیزیه در استان تهران توزیع خواهد شد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: خوشحال هستیم که برگزاری هر ماهه طرح قرار دوازدهم امروز با میلاد امام جواد (ع) مقارن شده است امامی که به جود و کرم بیشتر شناخته شده است؛ در یازدهمین قرار دوازدهم با شناسایی بهره‌مندان ۴۰۲ جهیزیه در سطح کشور که شامل هشت قلم اصلی بوده است، تهیه شده و توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در قالب طرح قرار دوازدهم ۱۲ هزار و ۴۰۹ بسته معیشتی، ۶۲ بخاری، ۴۵۸ جفت کفش، ۱۶۰ تخته پتو، پنج سری سیمونی و در قالب طرح شمیم خدمت ۲۰ چرخ خیاطی توزیع می‌شود؛ همچنین ۶ زندانی نیز آزاد می‌شوند.


11802084
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است