استانی 12:46 - 24 خرداد 1400
ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: انتظار داریم رئیس جمهور آینده اقداماتی در زمینه نظام ارجاع، پرونده الکترونیک، سطح بندی مراقبت‌های سلامت و یکپارچه سازی بیمه‌ها انجام دهد.

انتظارات جامعه سلامت از رئیس‌جمهور آینده

 دکتر رشید حیدری‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حضور در انتخابات، شرکت در تعیین سرنوشت یک جامعه است و انتخابات در همه جوامع رویدادی است که می تواند آینده مملکت را رقم بزند.

وی تصریح کرد: انتخابات‌هایی که در طول تاریخ انقلاب برگزار شده در مشروعیت نظام تأثیر داشته داشته و در انتخابات ریاست جمهوری هر چه مشارکت بالاتر باشد، قدرت چانه زنی بین‌المللی بیشتری در خارج و قدرت انسجام بیشتری در داخل کشور ایجاد می‌کند.

حیدری‌مقدم خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم که به ریاست آقای حسن روحانی بود، توجه بسیار خوبی به بخش سلامت کشور شد که یکی از این اقدامات طرح تحول نظام سلامت بود. زیرساخت‌ها و تجهیزاتی که در طرح تحول نظام سلامت فراهم شد در ایام پاندمی کرونا به داد ما رسید و توانست ما را از این بحران نجات دهد.

وی در رابطه با خواسته‌های جامعه پزشکی از رئیس جمهور آینده ایران، بیان کرد: ما انتظار داریم هر شخصی که رئیس جمهور می‌شود، سلامت جامعه را درنظر بگیرد و این موضوع، یکی از اولویت‌های مهم رئیس جمهور باشد چراکه در حال حاضر جامعه ما به سمت سالمندی حرکت می‌کند بنابراین نیازمندی‌های متفاوتی در حوزه سلامت، مورد نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا ادامه داد: در بحث تکنیکال و فنی انتظار داریم رئیس جمهور آینده اقداماتی در زمینه نظام ارجاع، پرونده الکترونیک، سطح بندی مراقبت‌های سلامت و یکپارچه سازی بیمه‌ها را انجام دهد.

وی با بیان اینکه چالش‌هایی در حوزه آموزش پزشکی داریم، اظهار کرد: در خیلی از رشته‌های استراتژیک به علت عدم تمایل همکاران به این رشته ها مانند طب اورژانس و بیهوشی با مشکل مواجه شدیم بنابراین لازم است مشوق‌هایی ایجاد شود تا این رشته‌ها دچار بحران نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در پایان خاطرنشان کرد: در دو دهه گذشته اقدامات خوبی در زمینه آموزش پزشکی صورت گرفته است و نگرانی عمده‌ای در این زمینه نداریم.

‌انتهای پیام


11104636
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است