فرهنگی‌هنری 16:11 - 17 مرداد 1401

تأمین امنیت شیعیان افغانستان در گروی مسئولیت‌پذیری است

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی اقدام وحشیانه داعش در به شهادت رساندن شیعیان عزادار حسینی در کابل، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

«ولا تحسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل اللّه أمواتًا بل أحیاءٌ عند ربّهم یرزقون

شهادت تعدادی از عزاداران حسینی (علیه السلام) در محله شیعه نشین پول سوخته در کابل، حزن و اندوه پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام را در این ایام دوچندان ساخته است. انفجارهای مرگباری که طی روزهای اخیر جامعه شیعیان افغانستان را در مراسم عزای سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان هدف قرار داده است، نشانه‌ای دال بر حقانیت این مکتب و خشم یزیدیان زمان از علاقه روز افزون جهانیان نسبت به این مکتب مقدس است.

بدون شک تأمین امنیت شیعیان افغانستان، مطالبه‌ای است که تحقق کامل آن، در گروی دغدغه‌مندی و مسئولیت‌پذیری همه جانبه در قبال این موضوع مهم بوده و اهمال‌کاری در قبال آن تحت هیچ عنوانی پذیرفته شده نیست. از سوی دیگر، با توجه به اینکه داعش مسئولیت این فجایع را بر عهده گرفته است، انتقام از قاتلان شهدای اخیر در افغانستان و بازخواست حامیان منطقه‌ای و غربی این گروه تروریستی –تکفیری، خواسته‌ای حداقلی از سوی دلدادگان بی‌شمار مکتب حسینی (علیه السلام) محسوب می‌شود. امروز جملگی عزاداران و پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در جهان، با بازماندگان شهدای فجایع اخیر در افغانستان همدرد و هم صدا هستند.

بدون شک این اقدامات تروریستی و غیرانسانی، نه تنها اراده دلدادگان مکتب عاشورا در برگزاری پرشور عزای امام حسین (علیه السلام) و خاندان و یاران با وفای ایشان را از بین نمی‌برد، بلکه این شور و عزم را در مسیر بیعت با این امام همام و خاندان عصمت و طهارت علیه السلام را دوچندان می‌سازد.»


11648447
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین قسمت از مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، تا ۱۵ اردیبهشت ماه، آماده دریافت آثار شبکه‌ها و صدای مراکز با موضوع «عملیات تنبیهی وعده صادق» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» جشنواره بین‌المللی فیلم کورتی دا سوگنی کشور ایتالیا را دریافت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهران، شیراز، مشهد و کرج پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ بودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان صدا و سیما ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون وضعیت نظارت ساترا بر محتوا و فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نویسندگان وابسته به انجمن قلم آمریکا (PEN) که از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی و حماس بار‌ها این سازمان را برای کم اهمیت جلوه دادن جنایاتی که علیه نویسندگان و روزنامه نگاران انجام داده است، محکوم کرده بودند؛ در نهایت از حضور در این رویداد ان...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است