بین‌الملل 20:49 - 13 مرداد 1399
نخست‌وزیر عراق امروز (دوشنبه) از تصمیم خود برای ارزیابی مجدد عملکرد نیروهای حافظ قانون خبر داد و وعده داد شخصا پرونده حادثه رفتار غیراخلاقی را دنبال کرده و به اتمام برساند.

وعده الکاظمی به نوجوان مورد تعرض قرار گرفته

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای بعد از دیدار با الحدث حامد سعید بعد از آزادی‌اش گفت: شهروند حدث حامد سعید هدف یک تجاوز غیراخلاقی قرار گرفت و ما در پی آن به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح دستور دادیم کمیته‌ تحقیقاتی فوری تشکیل شده و اسامی متجاوزان از بین منتسبان نیروهای امنیتی حافظ قانون را تعیین کند. قراردادهای آن‌ها فسخ و به دستگاه قضا ارجاع داده شدند.

الکاظمی تاکید کرد، برای آنچه روی داده متاسف و ناراحت است و فرهنگ تداوم تجاوز به شهروندان از سوی برخی از سوءاستفاده گران از موقعیت‌شان امری است که باید با قاطعیت حل و فصل شود.

نخست وزیر عراق گفت، آنچه روی داد تصویری از تعدی به عزت یک شهروند است ما طی سال‌های گذشته برای عزت جنگیدیم و همچنان نیز برای منع  تکرار لگد مال کردن عزت مبارزه خواهیم کرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: تجاوز به شهروند نباید این گونه تعبیر شود که گویی رویکرد کلی نیروهای امنیتی است نیروهای قهرمان ما فداکاری‌هایی داشته و همچنان هم دارند و برای عراق می‌جنگند اما کسانی هستند که از وجود خود در داخل نیروهای امنیتی برای اهداف تجاوز استفاده می‌کنند که با مجازات و پیگرد قانونی مواجهه خواهند شد.

الکاظمی اشاره کرد فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق درصدد ارزیابی عملکرد نیروهای حافظ قانون است (این نیروها در زمان عادل عبدالمهدی تشکیل شدند) زیرا اصل تشکیل آن حمایت از مردم بود، نه اهانت به آنها.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که دستور داده کمپین فرهنگ‌سازی اصول حقوق  بشر، رویکرد و اجرا در داخل وزارت کشور و سیستم‌های آن و منتسبان این وزارتخانه اجرایی شود. او همچنین دستور داده به الحدث حامد سعید کمک شود و حمایت قانونی لازم از او به عمل آید. الکاظمی همچنین وعده داد شخصا پرونده او را تکمیل کرده و این عنصر تجاوزگر را به قدرتی در جهت خدمت به همه تبدیل کند.

الکاظمی از رئیس شورای قضا نیز به دلیل حل مشکلات حقوقی مربوط به مساله آزادی الحدث حامد سعید به قید وثیقه تشکر کرد.

انتهای پیام


10650936
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران تن از فلسطینیان درپی حمله قریب الوقوع ارتش صهیونیستی به رفح، مجدد آواره شده و به سمت شمال غزه در حال حرکتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا لایحه‌ای را برای تمدید اعتبار برنامه برای شنود مکالمات تلفنی و مشاهده مکاتبات الکترونیکی برای شهروندان کشور‌های دیگر تصویب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برگزاری نشست کمیته عربستان و پاکستان ابعاد همکاری در حوزه نظامی و تحقیق و توسعه دفاعی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از گمان زنی دفتر سیاسی حماس برای تغییر احتمالی مقر خود از قطر به کشور دیگری خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین که در شرایط نامناسبی قرار دارد، از کشور‌های عضو ناتو که ادعا می‌کنند متحد اوکراین هستند درخواست سلاح بیشتر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور آمریکا از تولید اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی در این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری اتحادیه اروپا ۴ شهرک‌نشین و ۲ گروه صهیونیستی را تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه همکاری‌های دفاعی سایر کشور‌ها و با ادعای تقویت طرح عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای، چهار نهاد خارجی را به اتهام همکاری با پاکستان در حوزه برنامه‌های موشک بالستیک و دوربرد آن تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه از حمله پهپادی به یک هدف مهم در ایلات واقع در فلسطین اشغالی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است