علمی فناوری 15:06 - 01 بهمن 1399
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بخش قابل توجهی از اعضای شبکه آزمایشگاهی را دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تشکیل می‌دهند که باعث رونق ارائه خدمات دانشگاه‌ها به صنعت شده است.

ارائه خدمات آزمایشگاهی به دانشگاه‌ها گامی برای تقویت پیوند دانش و صنعت

به گزارش ایسنا، رضا اسدی‌فرد با اشاره به این مطلب، گفت: ما از بدو تاسیس با ایجاد شبکه‌ای از فعالیت‌ها و مراکز مرتبط، سعی بر این داشتیم که بتوانیم ارائه خدمات آزمایشگاهی در کشور را توسعه دهیم و همه بخش‌های مرتبط با این خدمات را زیر یک سقف جمع کنیم.

وی افزود: حاصل این تلاش، عضویت بیش از ۸۰۰ مجموعه ذیل شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است. بخش قابل توجهی از این مراکز را دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تشکیل می‌دهند. این موضوع رونق ارائه خدمات را در پی داشته است.

اسدی‌فرد با اشاره به این‌که یکپارچه‌سازی اطلاعات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها یکی از اقدامات در این حوزه است، تاکید کرد: در تلاشیم که دسترسی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات تجهیزات و آزمون‌های آزمایشگاهی دانشگاه‌های سراسر کشور را در شبکه توسعه دهیم.

وی همچنین بیان کرد: از دیگر ضرورت‌هایی که باید به آن توجه کنیم، حمایت شبکه آزمایشگاهی از پژوهشگران، اعضای هیات علمی، نخبگان و دانشجویان سراسر کشور در قالب یارانه دریافت خدمات آزمایشگاهی در باشگاه مشتریان است. این موضوع موجب رونق ارائه خدمات به پژوهشگران دانشگاه‌ها شده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف ایجاد شبکه‌ای از تجهیزات، دستگاه‌ها و خدمات در این حوزه شکل گرفته است. این شبکه در تلاش است تا از طریق باشگاه مشتریان خود، تخفیف‌ها و اعتبارات مختلفی به اعضا ارائه کند تا با این کار روند ارائه خدمات در این حوزه توسعه یابد.

انتهای پیام


10913079
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: در سواحل مکران در حال برنامه ریزی برای مقدمات اجرایی و عملیاتی بخش علمی در این منطقه هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است