استانی 23:23 - 29 مهر 1399
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان:
ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نیروی انتظامی باید اقتدار، رأفت و محبت نظام را به مردم نشان دهد که اینها در کنار هم تعادل ایجاد خواهند کرد.

نیروی انتظامی اقتدار و محبت را همزمان به مردم نشان دهد

آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی استان، ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: با وجود زمینه‌های ناامنی در سیستان‌وبلوچستان شرایط امنیتی استان با سایر نقاط کشور متفاوت است و امنیت موجود محصول تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است و این یک نکته مهم و درخشان در کارنامه عملیاتی نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

امام جمعه زاهدان کار نیروی انتظامی را متنوع و با توجه به وسعت جغرافیایی استان، گسترده دانست و افزود: هم مرزی با دو کشور بی ثبات منطقه و تهدید گروهک‌های تروریستی کار را سخت می‌کند اما باید توجه داشت که با فضیلت‌ترین کارها سخت‌ترین آن هاست.

آیت الله محامی امنیت را از نعمت های مهم و پیش نیاز هر گونه پیشرفتی دانست و بیان کرد: انسان زمانی که نعمتی را از دست می دهد قدر آن را می داند و امنیت هم از اینگونه نعمت هاست که زیربنای توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، علمی در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و این اهمیت کار را می رساند و نیروی انتظامی به عنوان یکی از کارگزاران انقلاب اسلامی باید تلاش کند تا خدمات خود و نظام اسلامی و تاثیرات آن را در ابعاد مختلف برای مردم بیان کند.

وی بازگو کردن خدمات را به معنای منت گذاشتن بر سر مردم ندانست و اظهار کرد: مهم است که مردم بدانند این مجموعه بزرگ چه خدماتی ارائه می کند و محصول کار آن چه نعمت بزرگی است که مردم از آن بهره مند می شوند. 

وی گفت : یکی از آسیب هایی که در بعضی موارد با آن رو برو هستیم این است که احساس جدایی بین مردم و برخی دستگاه‌های نظام احساس می‌شود و علی رغم ارائه خدمات بی‌شمار برخی از مردم آن دستگاه را از خود نمی دانند و در برخی موارد همکاری لازم صورت نمی گیرد و این یک آسیب بزرگ است. 

وی ادامه داد: باید با بیان خدمات ارائه شده به دنبال رفع این آسیب باشیم که مردم همکاری لازم با نیروی انتظامی را داشته باشند و این فرهنگ جا بیافتد تا در مواردی که نزدیکان ما هم مرتکب جرمی می‌شوند در مقابل آن ها قرار بگیریم و به دنبال گمراه کردن نیروی انتظامی نباشیم زیرا کار آنها برقراری نظم و امنیت است و سود آن برای خود ماست. 

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان خاطر نشان کرد: باید اقتدار، رأفت و محبت نظام به مردم نشان داده شود که اینها در کنار هم تعادل را ایجاد خواهد کرد و اقتدار بدون رأفت و محبت باعث می شود مردم دیگر دل نسپارند و اگر رأفت و محبت بدون اقتدار باشد دیگر کسی حساب نمی‌برد و در نیروی انتظامی باید نگاه خیرخواهانه وجود داشته باشد مانند طبیبی که برای جلوگیری از آسیب،  درمان را انجام می‌دهد و باید به گونه ای باشد که مردم بدانند برخوردها برای حفظ جامعه است.

انتهای پیام


10773173
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است