استانی 13:19 - 07 مرداد 1400

حمل بار و مسافر در محور ریلی زنجان- تهران افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رسولی قبل از ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح دو خطه کردن راه آهن محور زنجان-تهران با بیان اینکه این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان زنجان در سال ۸۳ بوده است، گفت: طرح دو خطه کردن راه آهن محور زنجان-تهران از طرح‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه حمل و نقل ریلی است که با بهره برداری از این طرح حوزه حمل و نقل ریلی توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی از مهم‌ترین تأکیدات مقام معظم رهبری است، تلاش دولت دوازدهم را در راستای اجرای طرح‌های حوزه حمل و نقل ریلی را یادآور شد و افزود: دولت در تحقق تأکیدات رهبری برنامه ریزی لازم را داشته و اولویت لازم را مدنظر قرار داده است.

رسولی با اشاره به آغاز بهره برداری از پروژه محور ریلی زنجان- تهران توسط رئیس جمهوری، ادامه داد: افتتاح این محور سه مزیت دارد ارتقای امنیت، افزایش حمل بار و مسافر و کاهش زمان سفر و افزایش سرعت را به دنبال دارد.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ۲ فاز دیگر نیز با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت قرار دارد که سال گذشته پیشرفت ۴۰ درصدی داشت، تاکید کرد: امروز ۱۰۶ کیلومتر امروز به بهره برداری می‌رسد و در هفته های آینده هم ۱۳۸ کیلومتر بهره بدراری خواهد شد.

رسولی افزود: همچنین امروز ۱۸۲ کیلومتر خط از محمود بافق به زرین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد و طی سال گذشته هم ۹۰ کیلومتر افتتاح شد و امروز هم ۱۸۲ کیلومتر به بهره داری رسید.

وی ادامه داد: طی فعالیت دولت‌های یازدهم و داوزدهم توسعه شبکه ریلی کشور بسیار خوب بوده و با شتاب جلو رفته است.


11166791
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است