بین‌الملل 13:01 - 11 بهمن 1401
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی که درباره خطر هسته‌ای شدن ایران هشدار دادند، اعلام کرد «مضحک اما واقعی، مجرمان و قانونگریزان پرچمدار امنیت بین‌المللی می‌شوند!»

واکنش کنعانی به اظهارات ضدایرانی بلینکن و نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی، در توییتی اعلام کرد «مجرمان و قانونگریزان، پرچمدار امنیت بین‌المللی می‌شوند!»

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در این توییت نوشت: وزیر خارجه اولین کاربر بمب هسته‌ای در جهان و نخست‌وزیر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی که دارای زرادخانه مخوف و خارج از نظارت اتمی است، در کنار هم می‌ایستند و نسبت به خطر هسته‌ای شدن ایران (عضو و پایبند به "ان‌پی‌تی") هشدار می‌دهند! مضحک اما واقعی است؛ مجرمان و قانونگریزان، پرچمدار امنیت بین‌المللی می‌شوند!

 آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده، دیدارهای جداگانه‌ای با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، اسحاق هرتزوگ رئیس و اِلی کوهن وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی داشته است. 

بلینکن دوشنبه (۱۰ بهمن) در کنفرانس خبری مشترک با نتانیاهو گفت که «واشنگتن به امنیت اسرائیل و اسرائیلی‌ها پایبند بوده و این پایبندی هرگز تغییر نخواهد کرد». وی در ادامه سخنانش گفت: «توافق کردیم که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند».

بنیامین نتانیاهو نیز در این کنفرانس خبری گفت: «سیاست ما این است که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم و برای رسیدن به آن، تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد».

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیاست و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

پایان پیام/


11800903
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه گفت: طرح صلح پیشنهادی اوکراین از آن جهت بی‌معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی، چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور در اوایل ماه میلادی جاری در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی در روسیه به این کشور هشدار داده بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است