سیاسی 14:47 - 29 فروردین 1400
پیام‌های سیاسی غنی سازی ۶۰ درصدی/ ارجاع لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور به کمیسیون اقتصادی/ ۲ تا ۶ سال محرومیت از گرفتن چک تضمین شده در صورت جعل/ بررسی مشکلات بورس در جلسه شورای هماهنگی سران قوا و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یک شنبه) بیست و نهم فروردین ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۹ فروردین

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و ادامه بررسی لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۴ قانون صدور چک، رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در لایحه اصلاح ماده ۱ قانون پولی و بانکی کشور و بررسی لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه با بیان اینکه رسیدن به غنی سازی ۶۰ درصدی پیام های سیاسی مهمی به همراه داشت، گفت: دشمنان ایران انتظار داشتند با اقدامات تروریستی فعالیت هسته ای ایران متوقف و یا کند شود، اما این غنی سازی به دشمنان ما ثابت کرد صنعت هسته ای ایران بومی شده است و هیچ کس نمی تواند مانع پیشرفت ایران اسلامی شود.

رییس مجلس در بخش دیگری از صحبتهایش ضمن تاکید بر بالا بردن سطح حفاظتی مراکز هسته‌ای توسط دستگاه های مسئول، تاکید کرد که پاسخ به حمله تروریستی به نطنز یک ضرورت حتمی است و در زمان مناسب انجام خواهد شد. 

قالیباف همچنین با اشاره به اهمیت موضوع بورس گفت: به همکاران و مردم این اطمینان را می‌دهم که موضوع بورس با اولویت در دستور کار اولین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قواست. امیدوارم بتوانیم با اتخاذ تصمیماتی به این حوزه کمک کرده و نگرانی عزیزان سهامدار را در بازار سرمایه و بورس برطرف کنیم.

ناطقین مجلس

رضاخواه: مذاکرات فعلی ایران نتیجه قانون اقدام راهبردی مجلس است

گودرزوند چگینی: خرابکاری در تاسیسات سایت هسته ای یک کشور به معنای جنگ جهانی است

آرامی: در حوزه وضعیت معیشتی ارتشیان کم‌کاری شده است

عباسی: در تایید صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری دقت بیشتری بشود

ابراهیمی: رفاه و آرامش مردم فدای خطای قانون گذاری ما نشود

***

در ادامه این جلسه، رئیس مجلس مجددا لایحه اصلاح ماده ای از قانون پولی و بانکی کشور را به منظور رفع ابهام و تامین نظر شورای نگهبان به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد.

نمایندگان هم کلیات لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را با ۱۶۸ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

موافقان و مخالفان لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان فنی و حرفه‌ای چه گفتند؟

کلیات لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان فنی و حرفه‌ای در حالی تصویب شد که مخالفان آن را روش غلطی دانسته و مخالفان آن را گامی جهت کمک به این سازمان توصیف کردند.

در مصوبه‌ای دیگر نمایندگان ضمن وضع احکامی برای چک تضمین شده، مقرر کردند درصورت جعل چک تضمین شده یا استفاده از چک تضمین شده مجعول، محرومیت ۲ تا ۶ سال از گرفتن چک تضمین شده پیش‌بینی شود.

نمایندگان همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس را با معرفی هیات رئیسه مجلس، جهت عضویت در هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری با ۱۲۶ رای از مجموع ۱۶۳ رای اخذ شده، انتخاب کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

پژمان فر: رعایت چارچوب های نظام در مذاکرات وین ضروری است

سلیمی: باید کلیه تصمیمات اخذ شده در وین به تصویب مجلس برسد

حاجی دلیگانی: مشکلات بورس در جلسه شورای هماهنگی سران قوا بررسی می‌شود

اسماعیلی: ما شرمنده ملت ایران هستیم

جعفری بروجنی: آرامش را بین مردم حفظ کنید

درخشان: تورم و سقوط ارزش پول ملی بزرگترین مانع تولید در کشور است

انتقاد دهنوی از عدم پرداخت حقوق سربازان

زاهدی: بی توجهی به مشکل آب شرب کرمان موجب‌ معضل اجتماعی و امنیتی خواهد شد

سعیدی: مردم حق دارند زوایای مختلف توافقنامه ۲۵ ساله چین را بدانند

فرشادان: افراد مسئول نظارت خود را بر فضای مجازی بیشتر کنند

***

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، عضو هیئت رییسه مجلس موارد اعلام وصولی از جمله طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران آمریکایی و انگلیسی حامی تحریم به ایران، لایحه نظام رتبه بندی معلمان و ... را اعلام کرد.

علی کریمی فیروزجایی، عضو دیگر هیات رئیسه مجلس هم جوابیه ابراهیم و مهدی جهانگیری، برادران معاون اول رئیس جمهور را درخصوص نطق اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس قرائت کرد.

وی همچنین تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام


11030689
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است