استانی 15:15 - 07 مهر 1399

راه‌اندازی آمبولانس ریلی در سطح ملی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله خجسته پور بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از اورژانس سمنان ضمن بیان اینکه راه‌اندازی آمبولانس ریلی در سطح ملی پیگیری می‌شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه یکی از چهارراه‌های حیاتی کشور در استان سمنان قرار دارد این مهم می‌طلبد تا بیش از پیش برای مقابله با بحران‌های احتمالی آماده‌باشیم.

وی ضمن بیان اینکه آمادگی ساخت مرکز مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی و اورژانس در استانداری کنار دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد، افزود: معتقدیم با هماهنگی بین بخشی می‌توان خدمات مطلوب‌تری را به مصدومان ارائه کرد لذا رفع مشکل زیرساختی و نرم افزاری در دستور کار است.

رفع مشکلات زیرساختی جاده نظامی سمنان

فرماندار سمنان نیز در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های خالصانه مجموعه اورژانس سمنان برای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان، ابراز داشت: با همکاری اورژانس و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان در برخی از جاده‌های سمنان که امکان حضور اورژانس فراهم نیست، خدمات‌رسانی می‌تواند افزایش یابد.

عباس دانایی بابیان اینکه رفع مشکلات زیرساختی در ۴۰ کیلومتر جاده نظامی سمنان با همکاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال انجام است، اضافه کرد: از امکانات موجود اورژانس می‌بایست برای خدمات‌رسانی به مسافران استفاده شود.



استقرار اورژانس در هر ۴۰ کیلومتر جاده‌های استان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز با بیان اینکه ۳۱ پایگاه اورژانس در بخش‌های روستایی، شهری و هوایی تحت پوشش این دانشگاه فعال است، ابراز داشت: به طور متوسط در جاده‌های استان سمنان، اورژانس در هر ۴۰ کیلومتر مستقر است و به مصدومان احتمالی خدمات‌رسانی می‌کند.

علی گوهری بابیان اینکه توجه به دولت الکترونیک و انجام مأموریت‌ها با بهره‌گیری از زیرساخت‌های ارتباطی به طور جد در دستور کار اورژانس سمنان است، تصریح کرد: کیفیت خدمات‌رسانی به مصدومان و بیماران طی سال‌های گذشته در اورژانس سمنان مورد توجه قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه زمین برای ساخت ساختمان جدید اورژانس سمنان فراهم‌شده است، افزود: با جذب اعتبارهای ملی و همراهی مسئولان ارشد استان برای تسریع در آغاز عملیات اجرایی و تکمیل این طرح اقدام خواهد شد.



وجود یک پایگاه اورژانس کانکسی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه از مجموع پایگاه‌های اورژانس سمنان یک پایگاه به صورت کانکسی است، ابراز داشت: با تحویل زمین برای ساخت پایگاه دائم در منطقه ده نمک اقدام می‌شود.

گوهری بابیان اینکه ساخت و تجهیز مرکز مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی و اورژانسی در سمنان در اولویت قرار دارد، در ادامه تصریح کرد: برای اجرای این نیازمند مساعدت تمامی مسئولان هستیم.

وی افزود: کاهش سفرها به دلیل کاهش شیوع کرونا ویروس باعث کاهش سوانح رانندگی و میزان مأموریت‌های اورژانس سمنان در ماه‌های گذشته شده است.

لزوم راه اندازی قطار آمبولانس

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی و رئیس اورژانس پیش بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه راه‌اندازی قطار آمبولانس با نگاه ملی در استان می‌بایست پیگیری شود، ابراز داشت: با اجرای این طرح می‌توان در خدمات‌رسانی به مصدومان سریع‌تر اقدام کرد.

محمد اطهری بابیان اینکه افزون بر ۶۵ درصد از راه‌های اصلی و ۷۰ درصد راه فرعی در استان سمنان تحت پوشش اورژانس سمنان است، تصریح کرد: متوسط آمار زمان رسیدن نیروهای اورژانس بر بالین مصدومان و بیماران از متوسط استاندارد در نظر گرفته‌شده پایین‌تر است که این امر از دغدغه کارکنان این بخش خدمات رسان حکایت دارد.

وی افزود: راه‌اندازی پایگاه اورژانس در شهرک صنعتی سمنان در دستور کار است و در هفته‌های آینده مکاتبه‌هایی با مسئولان مربوط در این حوزه انجام خواهد شد.


10738458
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است