اقتصادی 14:36 - 29 فروردین 1400

کاهش نارضایتی مردمی و افزایش کیفیت محصولات سایپا در تحریم و کرونا

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، عیسی فرهادی در حاشیه بازدید از شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا درباره عملکرد یکساله گروه خودروسازی سایپا، اظهار داشت: یکی از مجموعه‌هایی که سال گذشته با سخت‌ترین شرایط تحریمی و شیوع ویروس کرونا فعالیت کرده و به دستاوردهای خوبی دست یافته، گروه خودروسازی سایپا است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که طی دو سال اخیر از سوی مدیران سایپا دنبال شده، تکمیل و تحویل خودروهایی بود که به خاطر تحریم امکان تجاری‌سازی را نداشتند، نکته دیگری که به جهت افزایش کیفیت اتفاق افتاده، افزایش سطح کیفی خودروها بوده به گونه‌ای که بر اساس آمار، میزان حوادثی که منشأ آن خودرو بوده باشد، کاهش یافته است.

فرماندار تهران با بیان اینکه ادامه رشد کیفی خودروهای داخلی ضرورت دارد، گفت: با روندی که گروه خودروسازی سایپا در این مسیر پیش گرفته است به زودی این خودروساز در زمینه ارتقای کیفیت به دستاوردهای مناسبی، دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تعهدات معوق سایپا خاطرنشان کرد: سایپا در حال تلاش است که با سرعت بیشتری نسبت به تحویل خودروهای معوق خود اقدام کند، البته طی سال گذشته کارهای بزرگی در این حوزه صورت گرفته، از اینرو پیش بینی ما این است که با ادامه روند سال‌های ۹۸ و ۹۹ مجموعه سایپا در سال جاری به تمام تعهدات خود عمل کند و خودروها را به متقاضیان تحویل دهد.

فرهادی با اشاره به این مطلب که در سال‌های گذشته به دلیل تأخیر در تحویل خودرو و … تجمعات متعددی جلوی شرکت‌های خودروسازی صورت می‌گرفت اما اکنون این امر به شدت کاهش یافته است، تاکید کرد: نارضایتی و گلایه‌ها نسبت به محصولات سایپا کاهش یافته است و این امر در شش ماهه دوم سال گذشته مشهود بود.

فرماندار تهران گفت: اگر صنعت خودرو پیشرفت کند و اهداف توسعه‌ای محقق شود مجموعه سایپا می‌تواند صادرات خودرو به کشورهای منطقه را انجام دهد؛ سایپا توان صادرات خودرو به کشورهای همسایه را دارد؛ با تحقق چنین امری ضمن افزایش درآمد ارزی در بخش صادرات غیر نفتی، خودروهای تولید شده به روزتر خواهند شد.

وی درباره رفع موانع تولید و کارهای که در این حوزه می‌توان انجام داد، خاطرنشان کرد: شیوع پیک چهارم ویروس کرونا باعث شد که جلسات ستاد رفع موانع تولید در زمان تعیین شده برگزار نشود اما با هماهنگی‌های صورت گرفته به زودی جلسات برگزار و برای حل مشکلات تولید کنندگان تمهیدات مناسبی اتخاذ می‌شود.

فرهادی افزود: مشکلاتی که واحدهای صنعتی در حوزه بانک‌ها، دستگاه‌های خدمات رسان و سایر موارد دارند با فوریت بررسی و حل خواهد شد تا واحدهای صنعتی با شرایط باثباتی ادامه فعالیت دهند.


11030656
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است